Tecnologia

CaixaBank ‘fitxa’ Google per a l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial

Caixabank i Microsoft s’alien per investigar com explotar el metavers i la intel·ligència artificial

CaixaBank guanya un 21% més malgrat l’impost a la banca del Govern

CaixaBank ‘fitxa’ Google per a l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial
3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

CaixaBank ha segellat un acord amb Google per «accelerar la transició de l’entitat cap a l’entorn ‘cloud’ i impulsar la innovació en tecnologies d’anàlisi de dades durant els pròxims anys». L’entitat bancària el conseller delegat de la qual és Gonzalo Gortázar utilitzarà els serveis de la divisió de ‘cloud’ (núvol) de la multinacional tecnològica en ‘cloud computing’, anàlisi de dades i intel·ligència artificial per «desenvolupar nous serveis financers i accelerar la transformació digital de l’organització», segons fonts del banc.

CaixaBank, després d’absorbir Bankia el 2021, compta en l’actualitat amb més de 20 milions de clients, la xarxa d’oficines més gran i caixers a Espanya i Portugal, i lidera el mercat de la banca digital, amb més d’11 milions de clients en aquest canal. Gortázar, precisament, va afirmar dimecres durant unes jornades de banca a l’IESE a Madrid que el que es busca actualment amb la intel·ligència artificial «és que sigui un element de millora de la productivitat». Segons el seu parer ha d’existir el filtre i supervisió humana i han de ser aplicacions en entorns tancats, perquè la privacitat «és clau», al tractar-se de dades sensibles dels clients.

La negociació per a aquest acord amb Google s’ha portat al màxim nivell, donada la importància estratègica que el banc atorga a la tecnologia més puntera i les diferents eines per millorar la seva oferta comercial i els diferents processos en l’entitat.

Segons Luis Javier Blas, director de Mitjans de CaixaBank, l’acord suma Google a l’ecosistema de socis en matèria d’innovació del banc. CaixaBank compta amb serveis propis en matèria tecnològica i amb diversos proveïdors de primer nivell com, com IBM o Oracle, entre d’altres. Amb Microsoft, el banc té, per exemple, una aliança per investigar com explotar el metavers o la intel·ligència artificial.

Un dels objectius de l’acord amb Google és «treballar junts en ‘data analytics’ i donar suport a la transformació digital de tota l’entitat». En l’actualitat, l’anàlisi complexa de la informació ofereix una gran potencial per a moltes activitats. I això especialment si es combina amb noves tecnologies, com la intel·ligència artificial, que fomenta l’autoaprenentatge per part dels sistemes i el ‘cloud computing’.

Aposta per la innovació

El banc s’ha caracteritzat en els últims anys per apostar per la innovació en el sector financer. L’acord amb Google Cloud contribuirà a impulsar aquesta estratègia basada en dades i potenciar les capacitats de l’entitat, segons valoren les dues parts.

Isaac Hernández, ‘country manager’ de Google Cloud, afirma que l’empresa s’ha marcat l’objectiu «d’ajudar CaixaBank a augmentar els elements diferencials del seu model en un context cada vegada més competitiu». Destaquen per a això les seves eines en anàlisi de dades, intel·ligència artificial i ‘machine learning’ (sistema que autoaprenen).

Amb aquestes tecnologies és possible «impulsar la personalització de l’oferta comercial i oferir un servei més adaptat a les necessitats de cada client», segons fonts de l’entitat financera. Al seu torn, l’anàlisi de dades té un gran potencial com a eina aplicada a la presa de decisions i per a la creació de nous productes i serveis que permeten més ‘vestits a mida’ de cada client i potenciar la diferenciació respecte a la competència.

Notícies relacionades

La tecnologia que utilitza Google es basa en la sostenibilitat, amb centres de dades avançades amb un alt grau d’eficiència energètica. Al seu torn, el plantejament de la seguretat de Google Cloud «proporcionarà a CaixaBank noves capacitats d’anàlisi de dades que compleixen els màxims estàndards en protecció i privacitat de la informació», segons fonts del banc.

Amb clients a més de 200 països, Google Cloud s’ha consolidat com a soci en el suport al creixement del negoci i a la resolució de problemes crítics per a les empreses.