Protesta sindical
Tancada a la Diputació de Barcelona per reclamar una pujada salarial pendent des del 1989
Els 96 municipis on la Diputació de BCN vol caixers mòbils
La Diputació de Barcelona aprova un pressupost rècord per al 2023 de 1.200 milions d’euros

Façana de la Diputació de Barcelona /
Una desena de delegats sindicals s’han tancat a la seu de la Diputació de Barcelona per reclamar a l’equip directiu de Núria Marín que apugi el sou a 800 treballadors. Estan pendents d’una revisió dels seus complements de perillositat i penositat des del 1989. La Diputació estava estudiant actualitzar, després de tres dècades, aquest plus, però un informe intern negatiu va parar a última hora aquesta revisió, que hauria representat, de mitjana, una pujada salarial de 1.725 euros a l’any per treballador.
A les portes de les eleccions municipals del 28 de maig, una protesta unitària de totes les centrals amb representació entre la plantilla de la Diputació (CGT, CCOO, UGT i l’Intersindical-CSC) s’ha tancat a primera hora del matí d’aquest dijous a Can Serra per reclamar els pagaments pendents. I assenyalen directament diversos alcaldes que aspiren a la reelecció, com la primera regidora d’Hospitalet de Llobregat i presidenta de la Diputació, Núria Marín, o els responsables de recursos humans de la institució, CarlesRuiz, alcalde de Viladecans, i Rubén Guijarro, alcalde de Badalona.
Fonts consultades de la Diputació expliquen que en l’últim ple celebrat hi figurava en l’ordre del dia l’aprovació d’aquesta pujada salarial. Un increment que afectaria conductors de bibliobús, guardes forestals, cuiners o jardiners en plantilla pública, entre d’altres. No obstant, un informe negatiu de la intervenció va provocar que aquest punt caigués de l’ordre del dia. El motiu, segons expliquen aquestes mateixes fonts, és que els interventors no veien causes «excepcionals o singulars» que justifiquessin l’augment retributiu del plus de perillositat i penositat. Aquest augment suposaria un cost per a l’organisme d’1,4 milions d’euros més a l’any.
Notícies relacionades«Hi ha consens i voluntat per actualitzar aquest complement», insisteixen des de la Diputació. La idea de l’equip directiu és refer els informes per fintar aquest informe de la intervenció i aprovar l’increment en el pròxim ple. El problema és que el diumenge 28 de maig estan convocades unes eleccions municipals, que canviaran la configuració del ple de la Diputació i retardaran la convocatòria de la pròxima reunió ordinària. Això pot retardar aquesta actualització cap a la part final de l’any.
Els sindicats clamen contra aquest retard i critiquen que la intervenció no emetés cap informe negatiu per a l’augment retributiu de càrrecs directius de la Diputació que es va aprovar en el mateix ple en el qual s’hauria d’haver actualitzat el sou d’aquests 800 empleats. Concretament, l’organisme va donar llum verda a un augment de despesa de 483.625 euros anuals dirigits a millorar les nòmines de personal qualificat d’oficines.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores