Transport

França prohibeix els vols regionals de menys de dues hores i mitja amb alternativa amb tren

El decret, que s’aplica per un període de tres anys, assenyala que els trajectes amb tren han de tenir «freqüències suficients i horaris adequats»

França prohibeix els vols regionals de menys de dues hores i mitja amb alternativa amb tren
1
Es llegeix en minuts
Europa Press

França prohibeix a partir d’aquest dimecres els vols regionals quan hi ha una alternativa en tren d’una durada de menys de dues hores i mitja, després de la publicació del decret al Diari Francès aquest dimarts, pel qual té efecte immediat en els enllaços aeris entre Nantes, Bordeus, Lió i París-Orly.

Aquesta mesura, inclosa dins de la llei del clima aprovada l’agost del 2021, busca lluitar contra el canvi climàtic i reduir les emissions de carboni d’aquest tipus de servei regular del transport aeri.

El decret, que s’aplica per un període de tres anys, assenyala que els trajectes amb tren han de tenir «freqüències suficients i horaris adequats», mentre que la connexió ha de permetre al passatger estar més de vuit hores en el destí durant el dia.

A més, el trajecte del servei ferroviari s’haurà d’efectuar entre estacions que donin servei a les mateixes ciutats que els respectius aeroports que es tracti.

«No obstant, quan el més important d’aquests dos aeroports, tenint en compte el trànsit mitjà registrat en els últims set anys, estigui directament servit per un servei ferroviari d’alta velocitat, l’estació que es tindrà en compte per a l’aplicació de les disposicions del present apartat serà la que serveixi a aquest aeroport», explica el decret.

Respecte a això, el ministre de Transport francès, Clément Beaune, ha celebrat que aquesta mesura és un pas essencial i un fort símbol en la política de reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle.

«És una primícia mundial i està totalment en línia amb la política del Govern de fomentar l’ús de modes de transport que emetin menys gasos amb efecte hivernacle», ha destacat en un comunicat.

No obstant, l’Associació de Transport Aeri Internacional (IATA), a través del seu directe general, Willie Walsh, va qualificar la mesura de «completament absurda» i que «no serveix per a res».

Notícies relacionades

En aquest sentit, Walsh va explicar que si s’eliminessin totes les rutes de menys de 500 quilòmetres a Europa, se suprimiria el 24% dels vols, però, en canvi, les emissions de CO2 caurien només un 3,84%, citant un informe d’Eurocontrol.

A més, una de les patronals de les aerolínies, A4E, va lamentar que «prohibir aquests viatges només tindrà efectes mínims» en l’emissió de CO2. També va afirmar que els governs haurien de recolzar «solucions reals i significatives» al problema.