Increment de la seguretat

Territori adjudica un nou tram 2+1 de la carretera C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea

  • La Generalitat destinarà 660 milions d’euros a evitar xocs frontals

  • Grant Dalton: «No descarto que ens quedem a Barcelona»

Territori adjudica un nou tram 2+1 de la carretera C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea

Departament de Territori

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Departament de Territori ha adjudicat per 8,4 milions d’euros les obres de transformació de la C-35 com a carretera 2+1 entre Sant Celoni (Vallès Oriental, Barcelona ) i Riells i Viabrea (Selva, Girona). Aquesta és una de la vintena d’intervencions que el Govern afrontarà fins al 2030 que, amb un pressupost global de 660 milions d’euros, aspira a evitar els xocs frontals a la xarxa viària catalana.

Els treballs en la C-35, que compten amb finançament europeu, inclouran també una via ciclista paral·lela a la C-35 i la GI-552 entre aquests municipis. Es treballarà durant 12 mesos i les obres començaran a l’estiu.Mesos enrere es va estrenar un altre tram de la C-35 entre Sant Celoni i Vilalba Saserra, en un recorregut que discorre paral·lel a l’AP-7 i que està molt condicionat pels polígons industrials disposats al costat de les infraestructures, que dificulten les incorporacions.

Fins a la Batllòria, 4,5 quilòmetres

En total es convertirà en 2+1 un tram de 4,5 quilòmetres, entre la rotonda de Gualba (nucli de Sant Celoni) i el nou giratori de la Batllòria, que també depèn de Sant Celoni i es troba al límit amb la demarcació de Girona. S’habilitarà també una via segregada tant per a ciclistes com per a vianants.

En un comunicat de Territori, s’insisteix que aquest tipus d’infraestructures serviran «per promoure una mobilitat activa i descarbonitzada en els desplaçaments quotidians», a més de convertir-se en un itinerari d’interès turístic i d’oci.

Facilitar els avançaments

Notícies relacionades

El sistema de 2+1 que ara s’ha adjudicat entre Sant Celoni i Riells consisteix a construir un tercer carril addicional que facilita els avançaments, que sol ser un dels moments crítics de la circulació, quan un impacte frontal o frontolateral pot acabar en desgràcia a la carretera. Al configurar tres carrils de circulació amb un de central que s’alterna en un sentit i un altre per habilitar trams d’avançament segur, s’eviten sinistres mortals o greus

Es calcula que aquestes intervencions permetran reduir entre el 80% i el 100% dels accidents mortals en els trams on s’actuarà, asseguren des del Govern.