Comicis
Correus contractarà 5.500 temporals per cobrir les eleccions generals del 23J
Com i quan es pot sol·licitar el vot per correu per a les eleccions generals del 23J: requisits i terminis
Sánchez s'acosta a una explosiva confecció de llistes amb pressió dels barons per incloure els seus fidels

Correus contractarà 5.500 treballadors temporals per reforçar la seva plantilla de cara a les eleccions generals convocades per al 23 de juliol. L’avenç electoral ha provocat una allau de demandes per votar per correu, ja que molts treballadors en aquestes dates ja estan de vacances i fora del seu domicili habitual, i l’empresa pública de correu postal ha activat la maquinària per ingressar mans extres amb què cobrir aquesta demanda extraordinària.
L’empresa pública ja ha rebut més de 80.000 peticions de vot per correu en les 48 hores posteriors a l’anunci del president del Govern, Pedro Sánchez, d’avançar els comicis, inicialment previstos per entre el novembre o el desembre. Aquestes 80.000 peticions són tres vegades més de les rebudes per a les eleccions generals del 2019. El que fa previsible que aquest any se superin àmpliament el rècord d’1,5 milions de vots per correu registrat el 2016.
És per això que els sindicats han manifestat la necessitat de reforços, posant a sobre de la taula diferents xifres i alertant que la plantilla de Correus ja havia anat justa per atendre les recents eleccions municipals del 28 de maig passat. Csif havia reclamat 10.000 contractes de reforç i UGT ha denunciat que «la garantia del vot per correu descansarà, especialment, en la feina dels empleats de Correus i els seus responsables directes, amb una dedicació molt superior a l’exigible», segons ha manifestat en un comunicat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- La ronda catalana L’etapa reina de la Volta es converteix en un caos
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Alemanya d’entreguerres Weimar, del triomf de la creativitat i la llibertat a la desraó que Hitler va aprofitar