Finances

Imagin (CaixaBank) amplia la seva oferta amb un servei de borsa per a joves

Imagin (CaixaBank) amplia la seva oferta amb un servei de borsa per a joves
2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un servei de borsa (‘broker’) per a joves. Aquest és el pròxim servei que Imagin, el neobanc 100% digital dirigit a joves del grup CaixaBank, posarà en marxa en els pròxims dies, amb «una operativa molt senzilla». També ha decidit tancar a partir del juliol l’ImaginCafè que té al centre de Barcelona, destinat a experimentar amb continguts i iniciatives innovadores que combinessin presencialitat i digitalització, per potenciar-lo com a espai completament digital.

Aquestes són algunes de les novetats que aquesta plataforma de la qual Benjamí Puigdevall és conseller delegat llançarà en els pròxim dies una vegada ha arribat a 4,3 milions de clients (ha superat la barrera dels quatre milions abans dels quatre anys que havia previst inicialment) i una quota de mercat a la franja de 18 a 34 anys en neobancs de més del 56%.

El nou servei de ‘broker’ serà «simplificat» i amb tarifes competitives: les operacions de menys de 2.000 euros tindran un cost d’un euro i les que estiguin per sobre d’aquesta suma, de tres euros. La presentació de les accions serà per les especialitats que més atrauen els usuaris, per exemple, energia renovable, videojocs, etc. Imagin compta a les seves instal·lacions centrals a Barcelona amb unes oficines i laboratoris on es proven serveis i la usabilitat de la plataforma amb usuaris amb diferents models de mòbils per adaptar-los a les seves necessitats.

I a partir del mes que ve, amb l’objectiu d’expandir el concepte de lloc físic, ImaginCafè es convertirà en un projecte 100% digital. Des de la seva creació el 2017, la meta va ser que tot el que passés a l’espai físic tingués el seu reflex en l’àmbit ‘online’. De fet, en aquest temps s’han rebut 17 milions de visualitzacions als canals digitals, el neobanc ha convertit les xarxes socials «en el seu territori natural», explica Puigdevall

L’oferta de productes destinats que el públic jove el converteixi en el seu «primer banc» es compatibilitza amb l’aposta per la sostenibilitat, una estratègia que ha permès reduir les emissions de CO2 en 450 tones i recollir 21 tones de plàstic dels oceans l’any passat. L’objectiu és arribar a les 100 tones de plàstic retirades, explica Puigdevall.

El 51% dels clients de més de 18 anys tenen la seva nòmina en aquesta plataforma. Com a ganxo no només es fa servir un incentiu econòmic sinó el compromís de recollir plàstics del Mediterrani i l’emissió d’un NFT que ho certifica. En aquesta línia s’emmarca la creació d’una nova targeta elaborada amb plàstics reciclats recollits del mar, de la qual s’emetran unes 20.000 unitats.

L’oferta d’aquesta plataforma, nascuda el 2016, es complementa amb continguts no financers, que van de la música als videojocs i s’ha incorporat una part d’educació financera, dins de la seva estratègia de vinculació i fidelització dels clients.

Notícies relacionades

A partir del 2020, ja amb 2,6 milions de clients, Imagin es va transformar en una plataforma de serveis digitals i estil de vida amb el mòbil com el canal natural des del seu origen.

Gairebé dos terços dels clients accedeixen a la plataforma més de tres vegades per setmana de mitjana. Mensualment registra uns 45 milions de visites amb una permanència mitjana d’1,20 minuts per part d’una clientela adulta de 26 anys.

Temes:

Borsa Bancs Joves