Estratègies

Digi desembarca a Barcelona amb la seva tercera botiga a Espanya

Digi desembarca a Barcelona amb la seva tercera botiga a Espanya
3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Digi, la cinquena operadora del mercat de les telecomunicacions a Espanya amb més de cinc milions de llars connectades, ha desembarcat a Barcelona amb l’obertura d’una botiga pròpia al carrer de Sants, un dels principals eixos comercials de la capital catalana. La companyia d’origen romanès compta ja amb una xarxa de fibra pròpia d’alta velocitat a Barcelona que ofereix a partir de 15 euros. De fet, els preus són un dels elements distintius d’aquesta operadora, que té més de 6.000 empleats a tot Espanya.

La de Barcelona és la tercera botiga oberta per la companyia a Espanya, després de les de València i Bilbao. Està previst un pla d’expansió que s’anirà adaptant a mesura que es vegi com funcionen els establiments físics, segons Ángel Álvarez, ‘chief commercial officer’ de la companyia a Espanya. De fet, ja hi ha dues pròximes obertures més en cartera, tot i que prefereixen no revelar-les encara. Fins ara, la seva presència, a més d’un acord de distribució, era a través de ‘corners’ en centres comercials. A Romania, el seu país d’origen, l’empresa compta amb més de 200 botigues i una de cada dues llars tenen algun servei de Digi, afirma Álvarez.

A diferència d’altres companyies de serveis, Digi, que té la seva seucatalana a la plaça Europa de l’Hospitalet de Llobregat, compta amb personal propi per a tots els seus serveis, des de les botigues fins als tècnics. «S’ha demostrat que la plantilla pròpia en comptes de les subcontractes permeten estalviar costos i oferir preus més ajustats», afegeix.

Evolució espectacular

L’evolució de Digi ha sigut espectacular. Fa 15 anys va néixer com a locutori i empresa de venda de targetes de prepagament. Un dels seus productes estrella era una targeta SIM molt demandada per la nombrosa colònia romanesa a Espanya amb dos números, un per a Espanya i un altre per a Romania, que permetia evitar el pagament del ‘roaming’, tot i que actualment ja no n’hi ha a Europa.

Fa pocs anys, la companyia va optar per entrar en el negoci de la telefonia mòbil i la fibra. Primer mitjançant un acord amb Movistar que li permetia l’ús de la seva xarxa i, posteriorment, va anar oferint la pròpia, com passa a Madrid, Valància i Barcelona, amb una oferta d’alta velocitat i preus «el més ajustats possible», afirma Álvarez.

Digi va elevar fins a 143,3 milions els seus ingressos el primer trimestre a Espanya, el 29,4% més que el mateix període de l’any anterior, degut essencialment a l’augment de les telecomunicacions mòbils de serveis i d’internet fix i dades. S’ha consolidat com a cinquè operador al superar els 5,3 milions de línies després de sumar-ne 420.000 l’últim any. Aquest operador es va situar en 4,04 milions de clients de mòbil, un 26,1% més que fa un any; 973.000 línies de fibra, un 69% més, i 320.000 accessos de telefonia fixa, un 63% més.

A nivell de grup, incloent-hi els negocis de Romania i Itàlia, el primer trimestre d’aquest any Digi va registrar uns ingressos de 394,9 milions d’euros, un 11,7% més interanual. No obstant, va acumular un benefici net de 10,8 milions d’euros, un 29,4% menys que el mateix període de l’any anterior, per l’increment de les despeses.

Notícies relacionades

El resultat d’explotació ajustat va pujar el 7,4% respecte a l’any anterior, fins als 133,5 milions d’euros, mentre que el resultat operatiu va ser un 16,9% menys (32,8 milions d’euros).

La fusió d’Orange i MásMóvil, valorada en 18.600 milions d’euros, suposarà la creació d’un operador líder en clients en telefonia mòbil i banda ampla fixa a Espanya i permetrà a Digi ascendir al quart lloc. Si les autoritats de la competència obliguessin a vendre actius d’aquest nou grup, Digi o altres competidors podrien ser candidats a adquirir-ne alguns, tot i que des de la companyia defensen que fins ara la seva aposta ha sigut el creixement orgànic.