Cotxe de l’Any

La Gala Neomotor de Prensa Ibérica reuneix el sector de l’automoció

La Gala Neomotor de Prensa Ibérica reuneix el sector de l’automoció
4
Es llegeix en minuts

La celebració de la Gala Neomotor de Prensa Ibérica ha reunit a Madrid els principals actors de l’escenari de l’automoció espanyola. Un esdeveniment que en la seva primera edició ha servit per posar de manifest la importància de la indústria del motor al nostre país premiant diferents professionals, empreses i iniciatives sorgides des del sector, a més d’incorporar l’entrega del premi Cotxe de l’Any dels Lectors 2023 al Renault Austral.

Amb la celebració d’aquesta primera Gala Neomotor, el grup editorial Prensa Ibérica ha tornat a mostrar el seu compromís amb una «automoció en plena transformació que, després dels estralls de la pandèmia, ha tornat a trepitjar l’accelerador per evolucionar cap a l’electrificació», tal com assegurava Javier Moll, president de Prensa Ibérica. En aquest sentit, Moll posava en valor la feina feta des de «Prensa Ibérica i Neomotor per donar una merescuda visibilitat a l’esforç que fan les empreses i els seus directius, que han fet possible que l’automoció sigui un dels grans motors industrials del nostre país».

Mobilitat sostenible i de futur

Mobilitat sostenible i de futurUn protagonisme que «ve marcat pel Perte per al desenvolupament del vehicle elèctric i connectat amb què es pretén modernitzar, descarbonitzar i digitalitzar el sector del motor» i amb el qual consolidar «la posició estratègica que, com a país, volem ocupar dins el sector», assegurava Javier Moll.

El màxim dirigent de Prensa Ibérica posava l’accent en l’esforç informatiu fet des de les 26 capçaleres que formen aquest grup líder a Espanya, «per apostar per una mobilitat sostenible i de futur, en un panorama cada vegada més competitiu i carregat d’incerteses, però també d’oportunitats i desafiaments».

Un ferm suport al sector

Un ferm suport al sectorPerò si per alguna cosa s’ha caracteritzat aquesta Gala Neomotor és per la consolidació d’un projecte informatiu que ha reforçat encara més el seu suport al món del motor. D’aquesta manera, i després de 21 edicions dels premis Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica, s’ha fet un salt qualitatiu en tots els àmbits, amb el reconeixement a empreses, personalitats i projectes que, per la seva vàlua, contribueixen al progrés en el camp de l’automoció.

En aquest sentit, la Gala Neomotor ha establert un total de sis categories en què en la seva primera edició s’ha reconegut la tasca de destacats noms i iniciatives empresarials. Arantza Sarasola, vicepresidenta de Prensa Ibérica, era l’encarregada d’entregar el premi al Desenvolupament Sostenible atorgat a Michelin, a Mónica Rius, directora de Comunicació i Marques per a Espanya i Portugal del fabricant de pneumàtics francès.

En la mateixa línia de recerca de l’eficiència, Seat Mó era guardonada amb el premi Millor Solució de Mobilitat. Isabel Gorgoso, directora de New Mobility de Cepsa, obsequiava amb la placa commemorativa Lucas Casasnovas, director de Seat Mó, que qualificava l’aposta de la firma espanyola per una «iniciativa transgressora i apassionant dins el sector que marcarà la mobilitat del futur».

L’electricitat ha sigut una constant en la gala i prova d’això ha sigut l’entrega del premi al Millor Vehicle Comercial a l’Iveco eDaily. Un reconeixement que Juan Vilda, director d’acords de distribució de Mapfre Espanya, entregava a Ruggero Mughini, director general d’Iveco Espanya i Portugal, que mostrava la seva satisfacció per «ser el primer vehicle comercial a rebre aquest premi i que es presenta com la millor manera de començar un camí cap a la mobilitat sostenible».

Amb el premi Xarxa Comercial Local, es reconeixia la feina feta des d’un grup referent del mercat de l’automòbil nacional com és Marcos Automoción. Aitor Moll, conseller delegat de Prensa Ibérica, entregava el guardó a Francisco Marcos Bañuls, CEO de Marcos Automoción, que agraïa un premi que no hagués sigut possible «sense un gran grup de persones que treballen molt en un entorn tan canviant i exigent com el de l’automoció».

La cara més solidària de l’esdeveniment es mostrava amb l’entrega del premi Projecte Solidari al Desert dels Nens. Un programa ideat per Nacho Salvador i patrocinat de manera incondicional per Hyundai, que al llarg de 17 anys ha portat a terme nombroses accions de suport i trasllat de material a les zones més desfavorides del Marroc, a més de fer més de 6.000 revisions oftalmològiques amb la col·laboració de la Fundació Alain Afflelou. Leopoldo Satrústegui, director general de Hyundai Motor Espanya, rebia el premi de mans de Sergi Guillot, director general de Prensa Ibérica.

Notícies relacionades

La distinció de Directiu de l’Any ha recaigut en Ernesto Antolín. El president del Grup Antolín, un dels màxims referents del sector en un clar reconeixement a una exitosa trajectòria al capdavant d’una multinacional líder en el sector dels components de l’automòbil caracteritzada per una aposta constant en matèria d’«innovació, tecnologia i sostenibilitat que ha sigut clau perquè aquesta indústria ocupi avui dia aquesta posició de lideratge», tal com afirmava el mateix dirigent.

Per tancar la Gala Neomotor, Javier Moll, acompanyat d’Arantza Sarasola, vicepresidenta de Prensa Ibérica, entregaven l’escultura de Martín Chirino a Sébastien Guigues, director general de Renault i Alpine a Espanya, amb què es reconeixia el Renault Austral com a guanyador del Cotxe de l’Any dels Lectors 2023. Un guardó que Guigues agraïa en nom dels «15.000 treballadors que la firma francesa té al nostre país i que reconeix la feina ben feta del model més ‘made in Spain’ de la història de Renault».