Transició a ‘marketplace’

Shein reorienta estratègies i capta marques per desafiar també Aliexpress i Amazon

Shein reorienta estratègies i capta marques per desafiar també Aliexpress i Amazon
3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Shein està entrant en una nova etapa de creixement. Amb el sigil característic dels nous gegants del comerç electrònic asiàtics, la firma que ha revolucionat la venda de moda a escala mundial afronta un nou nivell. En cas de ser firma tecnològica de la moda ‘ultra fast’, s’ha proposat diversificar la seva oferta comercial i acostar el seu model comercial al d’Amazon i Aliexpress. La idea és incorporar a la seva oferta marques reconegudes i proveïdors de productes més adaptats als mercats objectiu. La firma descriu aquest gir en el model de negoci com un intent d’«empoderar» els venedors de la seva plataforma. En el pla de màrqueting, l’estratègia ha sigut batejada com a «Accelera Shein».

L’objectiu del nou programa d’expansió s’assembla al que impulsa Aliexpress a Espanya des de fa diversos anys. Es concretarà a donar suport a 100.000 venedors perquè aconsegueixin vendes anuals de fins a 100.000 dòlars en tres anys. Seleccionaran també 10.000 venedors per a un programa accelerat que els permeti arribar a vendes anuals d’un milió de dòlars en tres anys.

Shein, conegut especialment per la venda de roba ultrabarata i especialment roba de bany a preus imbatibles, potencia ara el seu vessant de mercat ‘online’ global integrat de productes de moda, bellesa i ‘estil de vida’. Tot comença a cabre en un portal de preus agressius i sense competència comparable. Shein no vol perdre l’oportunitat de competir amb Aliexpress amb les mateixes armes. 

Skechers i Lansinoh, entre els nous aliats

La multinacional ha anunciat que Mèxic seguirà el Brasil i els EUA en el llançament oficial de la seva plataforma ‘online’, oferint productes de venedors externs juntament amb els propis de Shein. Els llançaments a Alemanya, Espanya, França i Itàlia aviat seguiran el seu exemple. A més d’aquests venedors externs, l’anomenat Shein Marketplace també ha incorporat marques globals de renom com Skechers, una empresa de calçat líder coneguda pels seus dissenys innovadors, i Lansinoh, un nom de confiança en productes per a la cura per a postnatal i prenatal.

El pas endavant de Shein suposa una nova amenaça. Després d’haver empès les firmes abans de ‘fast fashion’ a nous segments de mercat, Shein vol ara endinsar-se en el competit món dels ‘marketplace’ genèrics. 

Notícies relacionades

Igual que va fer en el seu moment Aliexpress, la branca europea del grup Alibaba, la intenció és facilitar als proveïdors i distribuïdors la seva entrada a la plataforma de venda. «Incloent-hi capacitació i millora d’habilitats, beneficis i incentius per ajudar els venedors a arribar als seus objectius comercials». La idea que un producte que triomfa a la Xina té assegurada la seva competitivitat a escala mundial es confirma amb Shein. La inexorable concentració comercial a escala mundial escriu un pas més amb l’agenda d’expansió de Shein. 

En l’última dècada, Shein ha desenvolupat una plataforma de comerç electrònic ultraeficient, centrada en moda ultrabarata i connectada a centres de producció en proximitat. La seva irrupció va ser ràpida i eficient, i fins i tot va agafar per sorpresa els analistes del sector. Les marques de moda com Zara, H&M o Mango han hagut de resposicionar els seus productes davant la impossibilitat de competir en preu amb Shein. L’ús de les xarxes socials i de tècniques d’intel·ligència artificial sofisticades ha impulsat les vendes. Els preus són tan baixos que el problema de la logística inversa ha sigut eludit fins ara per Shein, dotant-lo de marges comercials suficients malgrat els baixos preus de venda. La tecnologia de Shein permet als venedors reaccionar de manera ràpida a l’evolució de la demanda i la situació de plantes tèxtils en zones de baixos costos laborals completa un model de negoci no emulable en les economies occidentals. 

Temes:

Shein Moda Comerç