Desnonaments
El Govern espanyol amplia fins a final d’any la prohibició dels desnonaments
El Consell de Ministres ha optat per no prorrogar la mesura que permetia allargar els contractes de lloguer sis mesos, cosa que ja preveu la llei de vivenda
L’Executiu amplia la prohibició de llançaments perquè «les comunitats no han disposat de prou temps per posar en marxa els mecanismes de mediació i recerca d’alternativa habitacional»

El Consell de Ministres ha aprovat estendre la prohibició dels desnonaments sis mesos més, fins al 31 de desembre. En la roda de premsa posterior, la vicepresidenta primera i ministra d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, ha defensat que aquesta mesura ja està prevista en la llei de vivenda, però les comunitats autònomes no han disposat de prou temps per posar en marxa els mecanismes de mediació i recerca d’alternativa habitacional que s’inclouen en el text.
Per contra, no s’estén la mesura que permetia allargar els contractes de lloguer sis mesos un cop vencien. Des de l’ala socialista del Govern defensen que no és necessari prorrogar-la perquè la llei de vivenda ja preveu extensions d’un any en el lloguer si l’inquilí demostra ser vulnerable; mentrestant, des de Podem, Alejandra Jacinto, portaveu de Vivenda de la formació, ha lamentat la decisió, perquè considera que «causarà estralls en milers de persones que viuen de lloguer».
Per als contractes de lloguer vigents, estan limitades les pujades al 2% durant el 2023 i al 3% durant el 2024. A partir del 2024, serà l’Institut Nacional d’Estadística el que dissenyi un nou índex al qual es referenciaran els arrendaments, ha volgut recordar Calviño.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear