Aeroports

Dufry pagarà 185 milions a Aena en la segona licitació pels ‘duty free’ de Barajas i el Prat

El grup suís és l’única companyia que ha presentat una oferta al nou concurs de les botigues lliures d’impostos pels aeroports de Madrid i Catalunya

Dufry pagarà 185 milions a Aena en la segona licitació pels ‘duty free’ de Barajas i el Prat
2
Es llegeix en minuts
Rosa María Sánchez

Dufry pagarà 185 milions d’euros a Aena pels ‘duty free’ dels aeroports de Barajas, el Prat, Reus (Tarragona) i Girona de la segona licitació després de no rebre cap proposta en l’anterior procediment de licitació, segons ha confirmat l’operador aeroportuari a Europa Press. Així, el grup suís és l’única companyia que ha presentat una oferta al nou concurs de les botigues lliures d’impostos pels aeroports de Madrid i Catalunya. A més, Dufry ostenta l’oferta vigent d’aquests lots, el termini dels quals expira el 31 d’octubre, segons recull l’agència Europa Press.

La quantitat plantejada en l’oferta de Dufry és la de les rendes mínimes garantides, que es correspon amb els imports de sortida exigits en el plec de condicions. En comparació amb les ofertes dels lots adjudicats en la primera fase, a Madrid i Catalunya no hi ha hagut millora.

Ara s’obre un segon període en la nova adjudicació de Madrid i Catalunya, en la qual s’inclou en el procediment la resta del sector, després d’una primera fase en què es va informar les 13 empreses que van mostrar interès en l’anterior concurs. Quant als altres quatre lots, sí que van ser finalment adjudicats el mes de maig. L’adjudicació per als aeroports englobats en el lot Andalusia-Mediterrani, així com el de les Balears, va recaure en Dufry. L’adjudicació a les Canàries va ser per a Canariensis, mentre que per als aeroports del nord (Galícia, Astúries, Cantàbria i el País Basc) l’adjudicatari va ser Lagardère.

Queda per veure com responen els altres operadors comercials a aquest nou plec. L’absència d’ofertes per a Madrid i Catalunya va comportar crítiques de la patronal dels operadors (Aeocape), que considerava que el model comercial «trasllada tot el risc dels passatgers sobre els operadors comercials sense que Aena hi tingui cap implicació».

Aeroports ja adjudicats

Notícies relacionades

El concurs ‘duty free’ d’Aena llançat el mes de desembre és el concurs més gran del món en aquest àmbit per volum previst de negoci, uns 18.000 milions d’euros, en el qual els punts de venda implicats ocuparan una superfície comercial de 66.000 metres quadrats.

Aena va rebre ofertes per a quatre lots, que, en conjunt, representaven un 56% de l’import total de les rendes mínimes anuals garantides (RMGA) el 2024, establertes com a base per a la licitació. Es van rebre ofertes per al lot 2 (aeroports d’Andalusia-Llevant), lot 3 (aeroports de les Canàries), lot 5 (aeroports de les Balears) i lot 6 (aeroports del Nord d’Espanya). Per contra, no es va rebre cap oferta per al lot 1 (aeroport de Madrid) ni per al lot 4 (aeroports de Catalunya).

Temes:

AENA