Mig For Europe
El fill de Berlusconi nega la hipotètica venda de Mediaset
«Estic orgullós que les empreses italianes estudiïn la seva expansió internacional i no que trossos d’Itàlia siguin conquerits per un grup estranger», va argumentar Pier Silvio
El conseller delegat de Media For Europe (antiga Mediaset), Pier Silvio Berlusconi, va negar aquest dimecres la venda del grup mediàtic després de la mort del seu pare i fundador, Silvio Berlusconi, durant la presentació de la temporada vinent televisiva dels seus canals italians.
«Estic orgullós que les empreses italianes estudiïn la seva expansió internacional i no que trossos d’Itàlia siguin conquerits per un grup estranger», va argumentar Pier Silvio després de respondre amb un taxatiu ‘no’ a una pregunta sobre les hipòtesis de venda del conglomerat.
El conseller delegat va fer aquestes declaracions mentre la premsa italiana va avançar que l’obertura del testament del seu pare és imminent.
El 2021, Berlusconi va fusionar Mediaset Italia i el seu bessó espanyol en el grup Media For Europe (MFE), amb seu social als Països Baixos, i l’objectiu de crear un grup paneuropeu per competir amb nous operadors com Netflix i Amazon.
No obstant, després de la mort del seu fundador el mes passat, la premsa econòmica italiana va especular amb la venda de MFE, de la qual la família Berlusconi té el 49% a través de la seva societat de cartera, Fininvest.
Segons Pier Silvio, la família «no ha parlat» d’aquesta hipotètica venda: «Em va molestar que amb la mort del meu pare hi hagués tals hipòtesis, però és normal».
Ja el 2016, el grup francès Vivendi va llançar una opa fallida per aconseguir Mediaset Italia i encara compta amb una participació minoritària a MFE, que Pier Silvio va qualificar de «soci financer silenciós», mentre que algunes capçaleres van filtrar que Berlusconi va rebutjar recentment una oferta del grup nord-americà Discovery.
En aquest sentit, l’administrador de MFE va recordar que recentment ha adquirit el 30% del grup alemany ProsiebenSat en el seu objectiu de construir un operador audiovisual europeu sense renunciar al negoci televisiu, en retrocés davant les plataformes de ‘streaming’.
«El problema de la televisió no és que sigui vella o que sigui nacional, sinó que les cadenes actuals són massa petites i cal sortir de les nostres fronteres», va analitzar.
Notícies relacionadesSegons Pier Silvio, el projecte de MFE passa per crear una plataforma de més dimensió, amb una «política comercial versàtil a escala europea» i «productes nacionals que rebin atenció en cada país».
Després d’aquestes declaracions, les accions MFE-B van registrar un descens de l’1,24% a la Borsa de Milà.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia