Aspirant amb galons
American Magic: l’equip amb més títols de la Copa Amèrica de vela arriba a Barcelona amb el repte de recuperar-la
Malgrat que naveguen amb el seu AC40 des del 22 de juny davant la costa barcelonina, els membres de l’American Magic New York Yacht Club han preferit arribar en una petita llanxa fins al Reial Club Nàutic, al Moll d’Espanya del Port Vell. La Copa Amèrica de vela té molt d’estratègia i, malgrat que a l’hora de presentar-se no han dubtat a demostrar la seva condició de favorits, aquest dimarts han preferit no ensenyar totes les seves cartes.
Els americans han guanyat en 25 de les 36 edicions anteriors de l’emblemàtica competició esportiva i tecnològica. El seu patró Terry Hutchison no ha ocultat en cap moment que venen a lluitar per arrabassar-li la copa de les 100 guinees al defensor del títol, Emirates Team New Zealand, que alhora és l’organitzador de la cita a Barcelona del 2024.
Sentir-se còmode a BCN
«Divendres començarem a treballar amb dos barcos i durant els pròxims sis mesos és important sentir-se còmode a la ciutat en la qual competiràs, veure com serà el temps», ha descrit un somrient Hutchison, que porta cinc copes amèrica competides.
«Hem vingut a guanyar i per a això necessitem un barco que competeixi en una àmplia gamma de condicions, amb vents més suaus i més forts, també amb onades diferents», ha continuat el també director de l’equip. Al seu costat hi havia els timoners Tom Slingsby i Paul Goodison, així com el controlador de vol del barco, Andrew Campbell. Aquest últim ha explicat les diferències entre pilotar un AC40 (més petit, el que s’utilitzarà en les regates preliminars de Vilanova i la Geltrú i Jiddah) i un AC75.
Un autobús sense frens
«En l’AC40 qualsevol mínim moviment és molt diferent, és com portar un cotxe esportiu petit. Qualsevol desafiament de l’AC75 és com portar un autobús per l’autovia sense frens. Són bèsties diferents», ha remarcat Campbell.
Els membres de l’American Magic han evitat parlar del disseny de l’AC75 que intentarà guanyar a Barcelona l’octubre del 2024. El seu sobrenom és ‘Crow’ (Corb) i l’estan construint a les instal·lacions de Safe Harbor New England Boatworks a Rhode Island (Estats Units) perquè arribi a la capital catalana a l’abril.
Sense mullar-se sobre Jiddah
Un altre aspecte en el qual han preferit passar de puntetes ha sigut sobre la seva negativa a participar en la regata prèvia de l’Aràbia Saudita al novembre. L’equip americà brandeix raons de seguretat per no acudir a aquesta cita, imprescindible per puntuar en una Copa Amèrica de vela molt competida.
Ara mateix, ha relatat Hutchison, estan pendents de la resposta del plafó d’arbitratge a les qüestions plantejades per l’equip després d’una primera negativa a la seva demanda. «No volem pensar en el que pugui passar i som conscients que això ens pot penalitzar. El primer és la seguretat i benestar de tot l’equip», ha conclòs el patró.
El següent, Emirates
Després de la presentació de l’American Magic, el següent que recalarà a Barcelona serà l’Emirates Team New Zealand, l’AC75 del qual va arribar dilluns passat al port de Tarragona i pròximament ho farà per carretera. Els italians del Luna Rossa Prada Pirelli van arrencar aquell mateix dia a Barcelona i els següents, després dels kiwis, haurien de ser els britànics d’Ineos Britannia.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia