Acte a Camprodon
El Cercle d’Economia commemora el 100 aniversari del Passeig Maristany, on es van establir les bases de l’associació
Entre la trentena d’assistents es trobaven alguns dels presidents que ha tingut l’entitat cívica aquests últims anys.

L’Ajuntament de Camprodon ha celebrat aquest dissabte un acte de reconeixement al Cercle d’Economia, amb motiu del centenari del Passeig Maristany de la localitat de la comarca del Ripollès.
Aquest passeig emblemàtic va ser el lloc on, a principis de la dècada dels 50, es van establir les bases del que, el 1958, es convertiria en el Cercle d’Economia. El context polític de llavors no permetia una associació, com avui és el Cercle. Per això, es va crear el Club Comodín, que oficialment era un club d’escacs, per poder debatre obertament sense despertar les sospites del règim franquista.
A l’estiu de 1951, Carles Ferrer Salat i Joan Mas Cantí, en una conversa al passeig Maristany, preocupats per l’aïllament internacional i la falta de llibertats que es vivia a Espanya, van pensar a crear un fòrum per promoure el debat entre persones joves que compartien les mateixes inquietuds.
L’acte d’homenatge ha estat presidit per l’alcalde de Camprodon, Xavier Guitart, també hi ha assistit la regidora Maria Àngels Reixach i l’exalcalde, Esteve Pujol.
«Més viu que mai»
Guitart ha indicat que per a Camprodon «és un honor recordar que, en uns anys foscos del nostre país, dos joves tinguessin la iniciativa de crear una associació per debatre idees amb l’objectiu d’ordenar la societat catalana d’aquell temps». L’alcalde de la localitat també ha volgut remarcar la seva vigència actual: «El Cercle d’Economia el 2023 és més viu que mai. És d’agrair que moltes persones, de forma desinteressada, treballin perquè les coses vagin a bon port i per construir una societat millor»
Finalitzat l’acte institucional a la sala de Plens de l’Ajuntament, la comitiva s’ha traslladat al passeig Maristany on s’ha descobert el plafó informatiu sobre la història d’aquest enclavament en què s’explica que allà es va crear el que avui coneixem com a Cercle d’Economia.
Commemoració freqüentada
Notícies relacionadesPer part del Cercle, hi van assistir una trentena de socis. Entre els destacats, Jaume Guardiola, president del Cercle, acompanyat dels expresidents de l’entitat Joan Mas Cantí, Carlos Cuatrecasas, Pedro Fontana, Salvador Alemany, Juan José Brugera i Javier Faus.
També hi han estat presents, el director general, Miquel Nadal i l’exdirector general Jordi Alberich així com Pere Vicens, president de l’editorial Vicens Vives; Joaquim Uriach, president d’Uriach i de la fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana; Borja García-Nieto, president del grup financer Riva i García; Joan Tapia, president del comitè editorial d’El PERIÓDICO, i Manuel Raventós, president de Raventós i Blanc.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Tecnologia El Govern treballa en la incorporació d’una intel·ligència artificial als jutjats per accelerar el redactat de sentències
- Nova normativa El Govern central limitarà els ultraprocessats en els menjadors escolars i augmentarà les hortalisses de temporada