Garzón obre un altre front i expedienta diverses aerolínies per no tenir telèfon de contacte gratuït
El ministre de Consum en funcions accelera ara la seva tasca de control de les pràctiques de les companyies aèries. Ja va obrir un expedient a aerolínies ‘low cost’ per cobrar per l’equipatge de mà

El Ministeri de Consum confirma la seva nova política d’acció i fa una nova accelerada en la seva tasca de control de les males pràctiques d’algunes companyies. Amb el Govern en funcions després de les eleccions del 23J, el departament comandat per Alberto Garzón –que ha anunciat la seva marxa de la primera línia política– obre un nou front d’investigació de les pràctiques del sector del transport aeri.
Consum ha anunciat l’obertura d’expedients sancionadors a diverses companyies aèries –sense revelar la seva identitat– per no oferir als seus clients un telèfon d’atenció gratuït o, en els casos en què aquest telèfon sí que existeix, per les dificultats d’accés per als usuaris. Una nova investigació que se suma als expedients oberts a diverses companyies aèries de baix cost per obligar els viatgers a pagar pel seu equipatge de mà i també a les recents investigacions a empreses promotores de festivals de música per impedir l’accés als recintes amb beguda i menjar.
El departament de Garzón remarca que la normativa actual obliga les empreses que els telèfons d’atenció al client siguin accessibles a tots els consumidors i que siguin gratuïts (els números geogràfics o de tarifació especial, per exemple, no són vàlids). Els telèfons gratuïts són aquells que comencen pels prefixos 800 o 900, denominats «serveis de cobrament a destinació automàtics».
Notícies relacionadesEl transport aeri, al tenir la consideració de servei bàsic d’interès general, obliga que les empreses prestadores hagin de disposar d’un telèfon d’atenció el consumidor gratuït. Aquesta norma va entrar en vigor després de la modificació realitzada aquesta legislatura de la llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris, amb l’objectiu de donar protecció a les persones consumidores vulnerables.
Les sancions previstes per a aquestes infraccions poden arribar a suposar multes d’entre 150 i 10.000 euros, en el cas de les infraccions considerades lleus, i entre 10.001 i 100.000 euros, en el cas de les greus. Si el benefici il·lícit obtingut per les pràctiques infractores superés les quantitats esmentades, les sancions podrien assolir entre dos i quatre vegades el benefici il·lícit obtingut, per a les infraccions lleus, i entre quatre i sis vegades el benefici il·lícit obtingut, per a les greus.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria