Unió Europea
El BCE descarta Margarita Delgado i proposa Buch per liderar la supervisió bancària
L’alemanya Claudia Buch ha sigut elegida per substituir l’italià Andrea Enria com a presidenta del Consell de Supervisió del BCE

El Consell de Govern del Banc Central Europeu (BCE) ha remès al Parlament Europeu la proposta per nomenar l’alemanyaClaudia Buch, actual vicepresidenta del Bundesbank, com a pròxima presidenta del Consell de Supervisió del BCE a partir de l’1 de gener del 2024, en substitució de l’italià Andrea Enria, el mandat del qual expira a final d’any.
D’aquesta forma, Buch s’ha imposat a la candidatura de la subgovernadora del Banc d’Espanya, Margarita Delgado.
Notícies relacionadesLa decisió del BCE no és definitiva. L’encara candidata ha sigut remesa al Parlament Europeu, que convidarà el candidat a una compareixença davant la Comissió d’Assumptes Econòmics i Monetaris i després sotmetrà a votació la seva elecció en sessió plenària.
Posteriorment, el nomenament haurà de ser confirmat finalment pel Consell de la Unió Europea. Només llavors la decisió serà plenament efectiva.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous
- Apunts polítics de la setmana ¿A qui beneficia el vot als 16 anys? El ‘target’ de l’esquerra que observa la dreta