Salaris
¿Quant cobra un Mosso d’Esquadra a Catalunya?
Hi ha diferències de sous entre tots els cossos policials

Hi ha diferències entre tots els cossos policials. Per exemple, no exerciran les mateixes funcions els agents de la Policia Nacional o Local que els Mossos d’Esquadra, cos autonòmic de Catalunya. Així mateix, tampoc poden tenir el mateix salari, i els Mossos d’Esquadra són un dels cossos policials que més diners guanyen.
Sou base i complements
Com a la resta de llocs de l’Administració, el salari d’un mosso varia en funció de l’antiguitat, el destí o la categoria.
Així, les retribucions bàsiques del personal són el sou base, la quantitat addicional per cada grup de tres anys treballats i les pagues extraordinàries.
Mentre que les retribucions complementàries es comprenen del complement de destí (de 340,70 a 1.081,99 euros), el complement específic –dificultat, responsabilitat, dedicació, perillositat o mobilitat–, el complement de productivitat, els serveis extraordinaris i les indemnitzacions per raó del servei.
¿Quant cobra un mosso?
Notícies relacionadesSegons la Taula Salarial dels Mossos d’Esquadra 2022 de la Generalitat de Catalunya, un agent ras cobra 38.019,80 euros bruts a l’any mentre el número u del cos (el Major B) pot arribar a cobrar 94.003,86 euros a l’any. Per tant, això suposaria cobrar mensualment prop de 6.782,32 euros.
També els agents en pràctiques cobren 35.732,62 euros a l’any i els aspirants a mosso perceben un salari d’11.040,40 euros a l’any.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Setmana Santa Els Bombers encadenen 13 rescats a la muntanya en poc més de 24 hores
- Dia del Llibre La festa de Sant Jordi d’‘abril’ d’EL PERIÓDICO brinda en honor a les dues ‘superagents’ Carmen Balcells i Antonia Kerrigan