Nòmina d’octubre
L’IPC de setembre confirma que els funcionaris cobraran una pagueta de fins a 215 euros

L’Institut Nacional d’Estadística (INE) ha publicat aquest dijous les dades de l’IPC avançat de setembre, que confirmen una bona notícia per als treballadors públics. Els nivells d’inflació se situen dins dels llindars pactats fa un any entre el Govern central i CCOO i la UGT, i per això els funcionaris i el personal laboral rebran un increment salarial per compensar l’elevat nivell dels preus.
A més, també cobraran a partir de la pròxima nòmina una pagueta compensatòria en concepte d’aquest augment de sou que regirà amb efecte retroactiu des de l’1 de gener. Aquest pagament únic serà d’entre 50 i 215 euros, depenent de la categoria de cada empleat públic i en el cas de l’Administració General de l’Estat (AGE). Per a la resta de les administracions autonòmiques (com la Generalitat) i municipals, hauran de ser aquestes les que detallin quan concreten la pujada salarial.
El Ministeri d’Hisenda i Funció Pública va pactar amb CCOO i la UGT -–Csif, el tercer sindicat amb representació, hi va votar en contra– un acord de pujades salarials plurianuals. Fins al 2024 els increments ja estan planificats, si bé hi ha una sèrie de variables lligades a la inflació i el PIB que condicionen l’evolució final de les nòmines.
Per a aquest exercici, l’increment pactat era del 2,5%, i a això s’hi podia afegir fins a un punt addicional si es complien les variables. I la referent a la inflació els sindicats la donen per segura. Aquesta consistia en el fet que la suma de l’IPC harmonitzat mitjà del 2022 i la de setembre del 2023 fins al setembre havia de superar el 6%. Aquest dijous l’INE ha confirmat que la inflació de setembre ha sigut del 3,5%, cosa que deixaria la xifra pactada per sobre del llindar.
Pujada mensual del 0,5%
Notícies relacionadesEn el cas dels funcionaris de l’AGE, és a dir, treballadors del SEPE, la Seguretat Social o els ministeris, entre d’altres, l’increment salarial al mes serà d’entre 6,19 i 23,99 euros. Perquè el salari més baix pujarà d’1.237,83 a 1.244,02 euros i el més alt, de 4.798,58 a 4.822,57 euros.
En el cas del personal laboral, l’increment salarial cada mes serà d’entre 5,54 i 11,26 euros. Perquè el salari més baix pujarà d’1.108,16 a 1.113,70 euros i el salari més alt, de 2.251,49 a 2.262,75 euros. La pagueta per als dos cossos es calcula multiplicant aquesta xifra mensual per nou, en tant que compensa des de gener fins al setembre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Setmana Santa Els Bombers encadenen 13 rescats a la muntanya en poc més de 24 hores
- Dia del Llibre La festa de Sant Jordi d’‘abril’ d’EL PERIÓDICO brinda en honor a les dues ‘superagents’ Carmen Balcells i Antonia Kerrigan