Iniciativa de Barcelona Global

Mig miler d’alumnes d’MBA de Barcelona se submergeixen en la Copa Amèrica de vela

2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

La majoria dels grups han arribat a l’America’s Cup Experienceen autobús, d’altres a peu. En total, 510 estudiants de l’MBA (Master of Business Administration) de les principals escoles de negocis de Barcelona, que durant el dia havien visitat 22 empreses, centres de ciència i recerca i entitats culturals, on els van mostrar part de l’ecosistema econòmic i social de l’àrea metropolitana. I com a cirereta una immersióen l’esdeveniment del 2024 que acollirà la capital catalana: la Copa Amèrica de vela.

«Sabia poc de la competició, només que l’anterior edició es va fer a Auckland, però en aquest centre s’explica molt bé en què consisteix», admetia Honour Valentine, una californiana de 22 anys que cursa el màster a l’IQS. «M’ha agradat el vessant de sostenibilitat», va dir. Al costat d’ella, hi havia també estudiants de l’ESADE, l’IESE, la UPF Barcelona School of Management, l’EADA, l’ESIC i l’EAE. És el cinquè any que Barcelona Global convoca aquest Barcelona MBA Day i estan satisfets amb l’acollida.

Barcelona Global ha convocat el cinquè Barcelona MBA Day en el qual 500 alumnes d’MBA han visitat diferents empreses catalanes i han finalitzat en l’America’s Cup Experience. /

Jordi Otix

Ambaixadors de l’esdeveniment

«Busquem que els empresaris del futur coneguin el potencial econòmic de la ciutat, així com el teixit productiu i d’investigació: el nostre objectiu és connectar el talent barceloní i el d’aquests MBA amb tanta excel·lència», revela la directora general de Barcelona Global, Mercè Conesa. De fet, l’entitat va ser una de les que va remar fort per la candidatura de la capital catalana com a seu de la competició des de la part privada i també forma part del patronat de la Fundació Barcelona Capital Nàutica, que vetlla pel llegat que deixi la Copa Amèrica.

«Els volem fer ambaixadors de l’esdeveniment», va remarcar Conesa. El mig miler d’alumnes han pogut descobrir en aquest centre de divulgacióubicat a l’antic Imax com són els barcos, els equips o les regles de la competició amb experiències immersives, maquetes, audiovisuals o fins i tot un documental. Segons les dades de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la cita esportiva i tecnològica generarà un impacte econòmic de1.200 milions d’euros a Barcelona, a més de 19.000 llocs de treball.

Barcelona Global ha convocat el cinquè Barcelona MBA Day en el qual 500 alumnes d’MBA han visitat diferents empreses catalanes i han finalitzat en l’America’s Cup Experience. /

Jordi Otix

Una ciutat en ebullició

Notícies relacionades

La directora executiva del programa MBA d’IESE, Maria Ángeles Losa, ha descrit els alumnes com a gent «molt oberta», amb una mitjana d’edat de 30 anys, als quals els interessa conèixer el potencial de Barcelona. «L’activitat que proposa Barcelona Global permet que descobreixin que estem en una ciutat en ebullició on passen moltes coses», va dir.

Els estudiants de l’MBA de Losa, que fan una aturada en la seva trajectòria professional per formar-se durant dos anys, després solen fer un canvi laboral a les seves pròpies empreses, un salt a un altre sector o un trasllat geogràfic: «són gent molt potent, amb la qual cosa l’encaix amb un esdeveniment com la Copa Amèrica és perfecte». Barcelona és la quarta ciutat en atracció de talent internacional per cursar un MBA, només per darrere de Londres, Boston i Nova York, segons un estudi d’ESADE.