Aturada en el transport
Els sindicats de Renfe i Adif convoquen 5 dies de vaga contra el traspàs de Rodalies a Catalunya

Els comitès d’empresa de Renfe i Adif han acordat convocar vagues en diverses reunions celebrades aquest dimarts arran del compromís del Govern central de traspassar a Catalunya la gestió de Rodalies. Aquestes reunions extraordinàries han tingut lloc a les dues empreses públiques després que es conegués l’acord d’investidura entre el PSOE i ERC la setmana passada. Els dies previstos per a la celebració de la vaga a les dues empreses són el 24 i 30 de novembre i l’1,4 i 5 de desembre, segons fonts sindicals citades per Europa Press.
Des que va transcendir l’acord, tots els sindicats han criticat el pacte per la falta d’informació sobre les condicions laborals de les plantilles, tant de l’operador com de l’administrador de la infraestructura. Des del ministeri defensen que es tracta només d’un acord polític que no aborda, de moment, aspectes tècnics sobre com es portaria a terme aquest traspàs de competències entre l’Estat i la Generalitat.
Notícies relacionadesL’Executiu ha assegurat que es garantiran les condicions laborals de tots els treballadors i s’elaborarà un conveni de col·laboració entre la Generalitat i Renfe per facilitar la mobilitat laboral que recolliria el respecte als drets laborals adquirits pels empleats. El Govern, a més, s’ha compromès amb els sindicats a explicar-los com s’efectuarà el traspàs i que la gestió seguirà sent 100% pública.
Si el PSOE aconsegueix tirar endavant la investidura de Pedro Sánchez, el compromís estableix que es traspassaran únicament les vies que serveixen les línies R1, R2 i R3. Posteriorment, s’analitzaria el conjunt de la xarxa ferroviària de Catalunya per a futures transferències, però sempre que no afectin els trànsits ferroviaris de més d’una comunitat autònoma o el trànsit internacional, que no incloguin el tràfic de mercaderies o que puguin desagregar-se de la xarxa d’interès general de l’Estat.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria