Corredor Mediterrani
Juan Roig: «Si el problema d’Espanya el tinguéssim a Portugal, alentiríem les inversions»
El president de Mercadona afirma que els polítics estan creant un enfrontament en la societat i «una divisió entre els espanyols gens bona»
Vicente Boluda demana sotmetre l’amnistia a una consulta ciutadana a l’obrir l’acte de #Quierocorredor
El moviment #Quierocorredor reuneix 1.800 empresaris a Madrid sota el lema ‘Ens hi juguem el futur’

«¿Què és el que necessitem dels polítics? Que ens donin tranquil·litat, que ens donin el ritme a seguir i sobretot que no ens posin pals a les rodes». Així parlava el president de Mercadona, Juan Roig, just abans del començament de l’esdeveniment #QuieroCorredor, que ha reunit 1.800 empresaris al Palau Municipal de Congressos (Ifema de Madrid) en el 7è acte pel Corredor Mediterrani. Roig ha recordat que són els empresaris i els treballadors «els que generem riquesa en aquest país» i en les últimes setmanes s’està veient un enfrontament generat entre els polítics i la resta de la societat. «Està aconseguint-se una divisió entre els espanyols gens bona», ha sentenciat.
Tenint en compte que l’acte se celebra durant el segon dia d’investidura del candidat del PSOE, Pedro Sánchez, Roig també ha tingut paraules per als pròxims anys de legislatura. Sobre si els pròxims quatre anys afectaran el món empresarial, el president de Mercadona ha afirmat que «les empreses necessitem tranquil·litat» i que si tinguessin el mateix clima de crispació a Portugal, on Mercadona es troba en plena expansió, es replantejarien les inversions. Per a ell, són els empresaris els que han de donar tranquil·litat al país, sense tenir en compte el color del Govern que surti democràticament, «però dins un marc d’estabilitat per a tot el país, que és el que necessitem».
Sobre l’avanç de les obres al Corredor Mediterrani, que acumularia el 50% de la riquesa del país, Roig ha assegurat que mai està satisfet amb els resultats. «Fa molts anys que el perseguim», va afirmar davant els mitjans i va afegir que «a veure si el 2025 ja el tenim».
Jugar-se el futur
Notícies relacionadesEl 7è acte pel Corredor Mediterrani organitzat per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) ha congregat sota el lema ‘Ens hi juguem el futur’ David Lucas, secretari d’Estat de Transports, Vivenda i Agenda Pública; Raül Blanco, president de Renfe, i el president de l’AVE, Vicente Boluda. Només dos presidents autonòmics han acudit a la trobada, Fernando López Miras, president de la Regió de Múrcia, i Carlos Mazón, el seu homòleg a la Comunitat Valenciana.
A l’acte també hi han acudit el president de la CEOE, Antonio Garamendi; el president d’Iryo i Air Nostrum, Carlos Bertomeu; la directora general d’Ouigo España, Hélêne Valenzuela; el president de Banc Sabadell, Josep Oliu, i el copresident de Grupo Barceló, Simón Pedro Barceló, i Josep Sánchez-Llibre, president de Foment del Treball, entre altres representants de cambres, patronals i cercles d’empresaris.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)
- Trànsit Trànsit habilitarà aquest dijous dos carrils addicionals a l’AP-7 per a l’operació sortida de Setmana Santa