Vicente Boluda demana sotmetre l’amnistia a una consulta ciutadana a l’obrir l’acte de #Quierocorredor
El president de l’AVE ha assenyalat que rebutgen «els acords d’investidura que atempten contra la igualtat de tots davant la llei i el respecte a la separació de poders».
El moviment #Quierocorredor reuneix 1.800 empresaris a Madrid sota el lema ‘Ens hi juguem el futur’
El president de l’Associació valenciana d’empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha reivindicat que els acords d’investidura de Pedro Sánchez «se sotmetin a una consulta ciutadana» en les paraules inaugurals de la setena trobada del moviment #Quierocorredor que aquest any se celebra a Ifema. La casualitat ha volgut que la investidura de Sánchez coincideixi amb aquest acte, previst des de fa sis mesos, a Madrid.
«Ens sumem a l’opinió mostrada per la CEOE i l’Institut d’Empresa familiar en aquest moment determinant per al futur d’Espanya en què la incertesa ha anat en augment» pel pacte assolit entre el PSOE i unes formacions polítiques «que rebutgen el model del nostre país» ha assegurat fent referència a les formacions que recolzen la investidura de Pedro Sánchez.
El president de l’AVE ha assenyalat que rebutgen «els acords d’investidura que atempten contra la igualtat de tots davant la llei i el respecte a la separació de poders». Boluda ha afirmat: «Som un país amb alts nivells de desenvolupament i uns ciutadans que han estat a l’altura de les circumstàncies: hem superat una dictadura, un procés de transició a una democràcia exemplar i una pandèmia».
Atac a la separació de poders
Per això, ha afegit, «veiem amb preocupació la dinàmica de la investidura» i els «atacs a col·lectius com els empresaris, als quals es menysprea, així com els atacs a la separació de poders». Boluda ha assegurat: «es empresaris som transmissors de la cultura empresarial. Generem el 84% de l’ocupació, el 85,2 del PIB i el 82 de la inversió. Som part rellevant de la generació de riquesa i amb els impostos sustentem l’estat del benestar en el qual s’ha de pensar en tots i no en uns quants».
Per això Boluda ha reivindicat que davant «la deriva» que viu el país «no podem ser mers observadors. No només els polítics poden opinar. No ens podem quedar impassibles. Ens estaven portant a un precipici a través de pactes que poden hipotecar el nostre futur. Se’ns porta cap a una divisió artificial i interessada de treballadors contra empresaris i dels que parlen una llengua davant una altra, quan els que promouen la divisió acaben perdent».
«No podem assistir impassibles»
Notícies relacionadesEl president de l’AVE ha reivindicat que els empresaris «no podem assistir impassibles a accions que poden perjudicar la majoria en benefici d’una minoria». Per això considera que «veure gent protestant pels drets col·lectius no s’hauria de desacreditar des de la política ni caure en un pou sense fons». També ha criticat que «les propostes» introduïdes en la investidura «no es van sotmetre a l’escrutini electoral».
Per això, «com el moviment Quiero Corredor és un exemple unitat d’acció i interessos col·lectius, tot i que pugui semblar frívol reivindicar infraestructures quan està en joc el futur del país, continuem treballant per la nostra empresa en un exercici de responsabilitat per mirar per l’interès col·lectiu i no per l’interès curtterminista d’uns quants».
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet