Les pensions de menys quantia pujaran per sobre de la inflació

Segons va fixar per llei l’última reforma de les pensions, totes les prestacions contributives, sigui quin sigui el Govern de torn, pugen cada any al mateix nivell que l’IPC, per mantenir així el seu poder adquisitiu. En conseqüència, la pensió mitjana de jubilació, de 1.380 euros al mes, pujarà 52 euros al mes. El 2024 serà el tercer any en què regeix la nova fórmula que l’antic ministre d’Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, va pactar amb patronal i sindicats per revaloritzar automàticament les prestacions contributives cada any. Aquesta és la resultant de calcular la mitjana de la inflació entre desembre de l’any anterior i novembre del present. El que ha acabat resultant per al pròxim exercici aquest 3,8%.
El Govern, amb l’objecte de donar compliment als acords assolits amb diferents grups polítics durant la passada legislatura per obtenir els suports necessaris a la seva reforma de les pensions, augmentarà les prestacions mínimes en més intensitat que la resta. Així, les pensions de viudetat que perceben persones amb càrregues familiars pugen un 14%, superant per primera vegada els 1.000 euros mensuals.
La resta de pensions mínimes pujaran menys, un 6,9%, però per sobre de les contributives. Per exemple, les pensions no contributives de vellesa i invalidesa (SOVI) arribaran als 517,9 euros al mes (7.250,6 euros anuals).
No hi haurà ‘paguilla’
El nou sistema de càlcul de les pensions elimina fórmules que van regir en el passat, com és el cas de les paguillas per compensar la diferència entre l’IPC definitiu i l’increment aprovat pel Govern a principis d’any.
L’Ingrés Mínim Vital (IMV) puja al mateix nivell que la majoria de pensions mínimes: un 6,9%. La quantia actual oscil·la entre els 565,37 euros i els 1.243,83 euros i passarà a entre 604,4 i 1.329,6 euros.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Salut Aquestes són les conseqüències d'utilitzar la mateixa roba interior dos dies seguits
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump