Cupra va impulsar l’any passat el creixement de la companyia Seat un 34,6%
Cupra és sinònim de suma. Des que la marca va entrar al mercat com a part de Seat SA, els resultats de la companyia espanyola del Grup Volkswagen no han fet més que créixer. El 2023 es va produir un increment de vendes del 50,9%, comercialitzant arreu del món 230.700 cotxes, mentre que les de Seat també van pujar un 24% amb 288.400 vehicles venuts. La suma de tots dos llança un creixement mitjà l’any passat del 34,6% amb 519.200 cotxes matriculats. Aquestes xifres permetrien consolidar el projecte de Wayne Griffiths al capdavant de les dues marques, i prepara un terreny positiu per a aquest any 2024, recolzant-se òbviament en Cupra.
En termes de producció, la planta de Martorell va incrementar el seu volum un 27,1% arribant a fabricar 534.257 cotxes. La recuperació de la cadena de subministraments, tot i que encara una mica minvada per les conseqüències de la guerra a Ucraïna, ha permès a Cupra augmentar la producció i, de passada, impulsar Seat, ja que alguns dels models havien patit retards davant la necessitat de peces per als Cupra. Al desembre, es van entregar 47.200 vehicles de les dues marques.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia