Transició energètica

El Port dobla el subministrament de gas natural liquat respecte al rècord del 2021

Els principals beneficiaris van ser creuers i ferris

El Port dobla el subministrament de gas natural liquat respecte al rècord del 2021

CRISTINA BUESA

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Port de Barcelona va fer el 2023 un total de 199 operacions de subministrament de gas natural liquat (GNL), que van sumar 143.000 metres cúbics. Això va suposar duplicar la xifra del 2021, l’any de referència, quan es van arribar als 65.000 metres cúbics. L’autoritat portuària atribueix aquest increment a la seva aposta per aquest combustible de transició, que segons el seu president, Lluís Salvadó, és la millor solució per reduir les emissions a curt i mitjà termini.

El responsable de l’autoritat portuària va pujar ahir a una embarcació per, des del mar, mostrar l’operació de la gavarra fixa de la companyia Shell, que, des de febrer de l’any passat, subministra principalment creuers i ferris, tot i que ara comença a servir altres tipus de transport marítim, com ara els barcos de càrrega de vehicles o els químics.

8.783 escales

Notícies relacionades

"Ara mateix és el combustible més madur i hi ha embarcacions per subministrar-lo. També hi ha la infraestructura. D’aquí un temps, quan arribin els biogasos es podrà canviar", va relatar Salvadó. De les 8.783 escales de barcos que van arribar el 2023, 618 van correspondre a embarcacions propulsades per GNL (un 7%), el doble que el 2022. Amb això s’han reduït 400 tones de NOx, una reducció del 10% del total d’emissions de l’any passat. El gas natural liquat elimina el 100% de les emissions d’òxids de sofre, fins a un 70% dels òxids de nitrogen i un 20% dels de CO2, va recordar.

L’ús d’aquest combustible més net se suma a la resta d’iniciatives mediambientals del port barceloní, com l’electrificació dels molls.