Port Aventura busca rumb

L’ex primer executiu de British Airways i Vueling, Álex Cruz, s’ha posat a pilotar el parc d’atraccions a l’espera de la decisió d’Investindustrial.

Port Aventura busca rumb
2
Es llegeix en minuts
Martí Saballs Pons
Martí Saballs Pons

Director d'Informació Econòmica de Prensa Ibérica.

ver +

El 9 de febrer, aprofitant l’inici del carnaval, el primer parc d’atraccions d’Espanya i quart d’Europa en nombre de visitants tornarà a obrir les portes els caps de setmana. A partir del 22 de març ho farà ja tots els dies. Després d’un mes d’aturada passades les festes de Nadal i Cap d’Any, aquest ha de ser l’any en què Port Aventura defineixi el seu futur accionarial i de negoci.

Les especulacions sobre un canvi de propietat i la venda d’actius van envoltar els últims mesos del grup. "Investindustrial no ha anunciat la venda de PortAventura. Com a firma d’inversió no comentem especulacions del mercat sobre adquisicions o vendes d’actius", assenyala una portaveu del grup italià propietat de la família Bonomi, que compta amb 13.000 milions d’euros de capital aixecat.

A Espanya, Investindustrial té el 50,1% de Port Aventura, a més de controlar la firma gallega d’educació Northius i la de productes de bellesa Virospack. Aquest fons va entrar a Port Aventura el 2012 al comprar la totalitat del grup a Criteria, el braç inversor del grup Caixa. Al cap d’un any, Bonomi va vendre un 49,9% del parc a la firma inversora nord-americana KKR. En aquell moment, el parc es va valorar entre 350 i 400 milions. Les dues participacions es van agrupar en el hòlding holandès Resort. Criteria manté al costat del parc un dels seus grans projectes immobiliaris: Infinitum.

Des de la propietat i en el sector no només es refreda una possible transacció corporativa, sinó també la possibilitat de segregar els actius hotelers del grup. Port Aventura, ubicat als municipis de Vila-seca i Salou, compta amb nou allotjaments, tres d’aquests fora del parc. A l’acabada de celebrar fira de Fitur, va anunciar el llançament d’una nova marca, Ponient, amb la qual vol gestionar hotels i augmentar l’oferta facilitant la compra de paquets vacacionals als turistes que vulguin anar al parc.

"És cert que hi va haver cert soroll fa mesos sobre la possibilitat que Port Aventura pogués vendre els seus hotels, però mai hi va haver un procés clar i estructurat en el mercat de venda", afirmen des del sector. "Port Aventura no vol vendre els seus actius; vol continuar creixent en oferta d’habitacions per als visitants al parc", expliquen altres fonts. Des del parc el seu objectiu és duplicar el nombre d’habitacions fins a arribar a les 6.000 els pròxims anys.

Notícies relacionades

Amb un preu de l’entrada per persona de més de 12 anys a partir de 40 euros, sense promoció, Port Aventura espera anunciar a principis de mes que el 2023 haurà superat els 5,2 milions de visitants que van marcar el seu rècord el 2019, abans de la pandèmia. Per al 2023 s’esperen unes vendes que podrien escalar als 300 milions i un benefici d’uns 35 milions.

¿Cap a on pot créixer més enllà de la gestió d’hotels, del centre de convencions i d’anar inaugurant o remodelant diverses atraccions a l’any? És el rumb que haurà de decidir el seu flamant nou CEO, Álex Cruz, un històric del sector aeri que ha pujat a la muntanya russa. I, mentrestant, els accionistes aguantaran el temps que faci falta. Com a antecedent, Investindustrial ja va tenir a la seva cartera el parc més gran d’Itàlia, Gardaland, que va acabar venent i avui pertany al grup britànic Merlin Entertainments, propietari també dels parcs Legoland i Alton Tower.