Alimentació
Udon planeja expandir-se en aeroports i amb ‘food trucks’ i més locals

Han passat exactament 20 anys des que Jordi Pascual i Jordi Vidal van posar en marxa un restaurant de cuina asiàtica al barri del Born, a Barcelona, que somiaven convertir en cadena. Avui, aquella idea de negoci són 70 establiments repartits per tot Espanya –alguns, fins i tot, a l’altre costat de l’Atlàntic– i 50 milions d’euros de facturació. Així, amb la seva marca més que consolidada, Udon vol, ara, expandir el seu negoci en gran: obrint 15 locals el 2024, amb l’ambició de duplicar la seva xarxa als pròxims anys, posant en marxa nous models d’establiments (de food trucks a punts de venda en aeroports) i conquerint els Estats Units.
El pare de Pascual, que viatjava molt al Japó per feina, li va suggerir al seu fill muntar un restaurant de cuina japonesa a Barcelona quan aquest jove de gairebé 30 anys graduat en Administració i Direcció d’Empreses va tornar a la ciutat després de diversos anys treballant a Bèlgica. Pascual va descartar la idea per no saber res del món de la restauració, fins que el seu pare el va posar en contacte amb el fill d’un amic seu, Jordi Vidal, que havia estudiat hostaleria. D’un sopar dels quatre junts en va néixer Udon.
"Volíem una estructura que es pogués replicar i que fos extrapolable", recorda, ara, Jordi Pascual, que s’ha convertit en el conseller delegat de la companyia.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Detinguts tres menors d’un pis tutelat per matar la seva educadora
- Consell de Ministres Aquestes són les mesures que contempla la llei d’alcohol i menors que ha aprovat el Govern central
- Escapades 6 viatges que hauries de fer després de complir 50 anys
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Finançament autonòmic Catalunya torna a demanar 8.479 milions al FLA després de l’acord per la condonació del deute
- A Barcelona La Fiscalia creu que la decisió de la pacient que va demanar l’eutanàsia és «ferma, lliure i autònoma»
- Sistema ferroviari Junts forçarà una votació al Parlament perquè Illa comparegui pel caos de Rodalies