Les demandes pel càrtel de cotxes s’estenen a les flotes d’empreses
Arran de la reclamació conjunta, una plataforma agrupa companyies afectades

Ofensiva contra el càrtel de cotxes. Les marques d’automòbils ja poden anar aprovisionant en els seus balanços una partida per indemnitzar els que es van comprar un cotxes entre 2006 i 2013. Toca ajustar comptes i el càrtel de cotxes es veurà als tribunals amb més casos dels que ha hagut d’afrontar fins ara. Després de la presentació aquests dies de la reclamació col·lectiva mai registrada a Espanya, un total de 13.000 afectats, el pastís judicial que suposa el càrtel atrau bufets d’advocats i associacions de consumidors com Facua i l’OCU, però també instruments creats ex profeso per litigar amb garanties.
És el cas de Systema Capital, que va liderar la primera operació de third party litigation funding, o fons creat per afrontar batalles judicials rendibles, amb el càrtel de camions el 2019. El family office Systema Capital afronta una ambiciosa operació de finançament amb la qual ha creat la que aspira a ser la plataforma més gran de reclamació sobre el càrtel de cotxes a Espanya amb fons de 15 milions d’euros per a defensa jurídica i la capacitat per defensar en reclamació conjunta aproximadament uns 100.000 afectats.
La plataforma legal, batejada com A&P i amb el nom comercial recuperatudinero.com, suposa un pas més enllà en la lluita contra el càrtel de cotxes, ja que es proposa atraure empreses amb flotes de vehicles i furgonetes. A recuperatudinero.com ja hi ha 30.000 persones inscrites.
Entitat independent
La seva tàctica és disposar de recursos importants per sustentar totes les reclamacions amb informes pericials professionals i solvents, d’acord amb les pautes de la Guia de Quantificació de Danys de la Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC). Al disposar de recursos propis importants, la firma assumeix independència i capacitat per ser la primera plataforma legal dirigida en el segment empresarial per a la reclamació per danys produïts pel càrtel de cotxes.
Notícies relacionadesFins al 2026, les flotes de vehicles i furgonetes, les empreses de lloguer, gremis de taxistes, agents comercials, associacions empresarials i companyies i autònoms de diferents sectors d’activitat que requereixen de flotes per a la seva activitat tenen també l’oportunitat de reclamar a les marques amb expectatives d’ingressos importants. L’objectiu d’A&P és arribar a representar uns 100.000 vehicles a tot Espanya, gràcies que la plataforma facilita el finançament del 100% dels costos del litigi, de manera que els clients no anticipen ni arrisquen capital. I tampoc suposa cap cost per al client en cas de pèrdua de la reclamació. Complex panorama per a les marques en els pròxims dos anys.
Iván Comerma, soci de Systema Capital, assenyala que l’informe pericial marc s’elaborarà amb la informació dels afectats que arribin a la plataforma i que d’aquest informe depèn l’èxit de qualsevol demanda.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)