Enagás sacrifica benefici per invertir 3.200 milions en hidrogen

Enagás, el gestor del sistema gasista espanyol i de la xarxa de grans gasoductes, centra la seva estratègia de futur en l’esperada revolució de l’hidrogen verd, a causa del progressiu declivi del seu negoci com a operador de xarxes de gas natural i la creixent pèrdua dels ingressos regulats que percep per operar els gasoductes. El pla a llarg termini és passar d’explotar gasoductes a gestionar hidroductes, els grans corredors pels quals circularà l’hidrogen verd.
Enagás augura una caiguda dels seus beneficis per a aquest any i va anunciar una rebaixa del dividend en els pròxims tres exercicis per poder afrontar inversions per 3.200 milions per a la construcció dels grans corredors de l’hidrogen verd tant dins d’Espanya com per connectar-los amb Europa. "Aquest cicle inversor exigeix reforçar el balanç del grup i fer-ho de manera compatible amb els fluxos d’ingressos previstos i dins d’un projecte de creixement", va remarcar el conseller delegat d’Enagás, Arturo Gonzalo, en una trobada amb mitjans. "Hem d’assegurar el futur de la companyia en funció dels mandats obligatoris" com a gestor de la xarxa de transport de gas i en el futur de la xarxa d’hidrogen.
Notícies relacionadesEnagás impulsarà en els pròxims anys una xarxa troncal nacional d’hidrogen verd que connectarà els centres de producció i els grans pols industrial que consumeixin el combustible i també la construcció de l’H2Med, el gran corredor europeu que portarà l’hidrogen espanyol a França i Alemanya.
Aquestes infraestructures suposaran una inversió total bruta estimada a Espanya del voltant de 5.900 milions d’euros. Entorn d’un 40% de les inversions es finançaran amb ajudes públiques, fonamentalment de la Unió Europea, per la qual cosa Enagás calcula que assumirà una inversió neta d’aproximadament 3.200 milions d’euros en el període 2026-2030.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Contingut en català Neixen els Premis CRIT per reconèixer als creadors de contingut en llengua catalana a l’entorn digital
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Guerra comercial El Govern central aprova un tram de 1.000 milions d’avals de l’ICO per a empreses afectades pels aranzels de Trump
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja