Energies renovables
Cepsa invertirà 1.200 milions en una planta de biocombustibles a Huelva
La petrolera i Bio-Oils inicien la construcció de la instal·lació de carburant sostenible més gran del sud d’Europa
El projecte crearà 2.000 llocs de treball

Cepsa accelera la seva aposta pels biocombustibles amb la creació d’una joint venture amb Bio-Oils per construir a Huelva la planta d’aquest tipus de combustibles més gran del sud d’Europa. Les obres van començar ahir amb la col·locació de la primera pedra a Huelva. La petrolera invertirà fins a 1.200 milions d’euros i es preveu que el projecte generi uns 2.000 llocs de treball directes i indirectes i la instal·lació es construirà a Palos de la Frontera, al costat del Parc Energètic de La Rábida. La vicepresidenta del Govern central, Teresa Ribera, i el president andalús, Juanma Moreno, van posar la primera pedra en un esdeveniment celebrat ahir.
La instal·lació permetrà duplicar l’actual capacitat de producció de biocombustibles de segona generació (2G) de Cepsa i Bio-Oils fins a arribar a un milió de tones. Els biocombustibles 2G es produeixen a partir de rebutjos agrícoles o olis utilitzats de cuina i permeten descarbonitzar el transport per terra, mar i aire als actuals motors dels aparells. "Es tracta d’un projecte estratègic per a Espanya i Andalusia. Volem que aquest projecte es converteixi en un referent europeu en el camp de les molècules verdes i facilitarà la descarbonització immediata de sectors no electrificables, com el transport aeri", va explicar Maarten Wetselaar, CEO de Cepsa, durant la presentació.
Un factor clau per a la producció de biocombustibles a escala industrial és l’existència de matèries primeres sostenibles, com ara rebutjos agrícoles o olis utilitzats de cuina. Aquesta és la tasca amb què s’ha compromès Apical, la matriu de Bio-Oils. "Esperem que la producció de combustibles sostenibles per a l’aviació es tripliqui el 2024 en comparació amb les 1,5 tones que es van produir el 2023. La planta que avui inaugurem serà la instal·lació més gran per a aviació del sud d’Europa. És un exemple de com els agents del sector poden unir-se per fomentar el potencial del combustible sostenible d’aviació (SAF) i augmentar la seva adopció de manera assequible", va dir Pratheepan Karunagan, director executiu d’Apical.
Disseny sostenible
Està previst que la instal·lació produeixi anualment prop de 500.000 tones de combustible sostenible d’aviació (SAF) i dièsel renovable i serà el segon complex de combustibles renovables més gran d’Europa, amb una capacitat de producció total d’un milió de tones a l’any.
Cepsa assegura que la nova planta de biocombustible es construirà amb un impacte ambiental mínim. La companyia utilitzarà hidrogen renovable i electricitat 100% renovable. A més, la instal·lació es dissenyarà amb l’objectiu d’aconseguir zero emissions netes a mitjà termini i no consumirà aigua dolça sinó aigües regenerades. La nova planta també produirà biogàs, una matèria primera fonamental per produir hidrogen verd, un dels elements que permetrà descarbonitzar la indústria.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump