La IA reduirà un 60% el temps que els metges dediquen a gestió clínica

La intel·ligència artificial (IA) s’endinsa cada vegada més en l’assistència sanitària. La plataforma Relisten, impulsada pel Centre per a la Integració de la Medicina i les Tecnologies Innovadores (Cimti), busca ara reduir fins a un 60% el temps que els metges de família de Catalunya destinen a gestionar les notes i històries clíniques fent ús de la IA. ¿Com? Programant-la per transcriure automàticament i amb una elevada precisió la conversa que es produeix entre facultatiu i pacient en una consulta. El projecte es va presentar ahir en el marc del Mobile World Congress 2024.
"Rellistin està desenvolupant un sistema, que funciona a partir de la veu humana, que sigui capaç d’identificar què està dient el facultatiu, així com resumir, en llenguatge mèdic, tot el que s’ha dit en una visita amb el pacient", explica Joan Guanyabens, director de la Fundació TIC Salut Social, entitat que dona suport a aquest projecte.
Proves en sis CAPs
Guanyabens afegeix que el programa està encara en "fase de proves". "Provarem aquest programa, de moment, amb aquests sis professionals, de sis CAPs de tot Catalunya, el mes que ve. I si funciona, l’implantarem en tot el sistema", afegeix Guanyabens. S’espera que abans de l’estiu ja pugui estar validada i preparada per poder desplegar-se en el sistema.
El pacient haurà de donar permís per gravar aquesta conversa, que es desenvoluparà en llenguatge col·loquial. Una vegada finalitza la visita mèdica, el sistema processa tot el que s’ha dit i ho posa a la pantalla del professional de forma ordenada.
Una vegada la IA genera les notes clíniques estructurades en llenguatge mèdic, han de ser validades pel metge. I, a continuació, són integrades directament a la història clínica del pacient. D’aquesta manera, el facultatiu pot mantenir l’atenció en el pacient al 100%, malgrat dedicar entre un 15% i un 25% menys de temps en cada consulta.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- CRÍTICA Amaia estrena gira i puja a un altre nivell
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria