La collita d’oli d’oliva arriba al mercat amb una altra caiguda de vendes

La nova campanya d’oli d’oliva, el produït amb les olives collides aquest hivern, està veient com el consum no remunta per culpa de l’escalada de preus que va registrar l’any passat, en el qual es va encarir un 70% de mitjana. En els quatre primers mesos de la temporada 2023-2024, s’han posat al mercat 75 milions de litres d’oli d’oliva, el 19,98% menys que en el mateix període de la campanya anterior. D’aquests, un total de 29,57 milions han sigut d’oli d’oliva verge extra, que ha tingut una caiguda de vendes del 25,23%.
En altres qualitats, el descens ha sigut una mica més contingut: del 22,05% per a l’oli d’oliva suau, del 7,81% per al conegut com a intens i del 5,13% per a l’oli d’oliva verge, segons va informar ahir l’Associació Nacional d’Industrials Envasadors i Refinadors d’Olis Comestibles (Anierac). Des del gener del 2021, aquest producte ha experimentat un augment de preus del 165,5%. El gener passat, no obstant, la tendència va semblar contenir-se, segons l’Anierac. Aquell mes es van arribar als 20 milions de litres, cosa que va suposar un inici d’any similar al del 2023, quan van sortir al mercat 19,8 milions, un 1,1% menys.
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya
- Garatge clausurat Barcelona construirà 240 pisos a partir del 2027 en un solar de la Diagonal desallotjat per conflictiu
- BARCELONEJANT L’altra opa amistosa de Telefónica al Sabadell
- Els metges de capçalera receptaran esport a Catalunya
- Operació antiterrorista Els missatges de la dona de la cèl·lula gihadista desarticulada a Barcelona: «Els declararem la guerra i els separarem el cap del cos»
- Davant el 8M El gènere, factor clau en la salut mental
- MULTIMÈDIA Catalanisme i educació (capítol 2): la situació actual de l'educació obligatòria
- Ayuso surt com a favorit la Tirrè-Adriàtic que avui comença
- Espanya tanca l’Europeu amb una gran plata en el 4x400 masculí
- Marcelinho Huertas demostra talent en un Palau frustrat