La collita d’oli d’oliva arriba al mercat amb una altra caiguda de vendes
La nova campanya d’oli d’oliva, el produït amb les olives collides aquest hivern, està veient com el consum no remunta per culpa de l’escalada de preus que va registrar l’any passat, en el qual es va encarir un 70% de mitjana. En els quatre primers mesos de la temporada 2023-2024, s’han posat al mercat 75 milions de litres d’oli d’oliva, el 19,98% menys que en el mateix període de la campanya anterior. D’aquests, un total de 29,57 milions han sigut d’oli d’oliva verge extra, que ha tingut una caiguda de vendes del 25,23%.
En altres qualitats, el descens ha sigut una mica més contingut: del 22,05% per a l’oli d’oliva suau, del 7,81% per al conegut com a intens i del 5,13% per a l’oli d’oliva verge, segons va informar ahir l’Associació Nacional d’Industrials Envasadors i Refinadors d’Olis Comestibles (Anierac). Des del gener del 2021, aquest producte ha experimentat un augment de preus del 165,5%. El gener passat, no obstant, la tendència va semblar contenir-se, segons l’Anierac. Aquell mes es van arribar als 20 milions de litres, cosa que va suposar un inici d’any similar al del 2023, quan van sortir al mercat 19,8 milions, un 1,1% menys.
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034