Marc@Royo

Mobile & BCN, ¡llarga vida!

El Mobile ha quedat com la marca del congrés mundial més important de tecnologia i ha transcendit la seva funció inicial d’aparador de nous dispositius per convertir-se en una plataforma on es debaten i es presenten solucions per als reptes més urgents. 

Mobile & BCN, ¡llarga vida!

Marta Royo

3
Es llegeix en minuts
Marta Royo Espinet
Marta Royo Espinet

Economista i publicista

ver +

Aquest any he tingut la gran sort de visitar el Mobile World Congress (col·loquialment anomenat per tot el món Mobile). És la primera vegada i, com qualsevol primera vegada d’una cosa que et fa il·lusió, estava del tot il·lusionada. He pogut presenciar en primera persona els avenços en relació amb la intel·ligència artificial, motor del Mobile d’aquest any i… ¡Uau!

He vist un Mobile ben diferent del dels començaments. Ara ja no va de mòbils (aquests aparells portàtils que podies portar a la butxaca i que servien per parlar per telèfon). El Mobile ha quedat com la marca del congrés mundial més important de tecnologia. Igual com l’origen d’Apple va ser el del desenvolupament d’ordinadors amb una interfície molt senzilla i el seu propi sistema operatiu i ara és la simplicitat en la tecnologia, amb el Mobile passa el mateix.

Una marca és el que es pensa d’un producte (Apple), d’un servei (CaixaBank), d’una persona (Messi), d’un lloc (Barcelona) o d’un esdeveniment (Mobile), però és també el que nosaltres volem que sigui, independentment del nom i del que era al principi, ja que les marques (afortunadament) sovint evolucionen en la mateixa direcció en què evolucionen el món i la societat. I quan dues marques s’uneixen, el concepte de marca s’amplifica i es multiplica. Tot i que en els últims anys el Mobile i Barcelona hagin sigut un matrimoni que estava "a la grenya" (em permeto fer la broma de comparar-ho amb el mític matrimoni Roper, George i Mildred de finals dels 70), el Mobile i Barcelona són avui la parella perfecta, on els fabricants de tecnologia ensenyen els nous enginys vestits amb les millors gales, rebuts per Barcelona amb el somriure més gran.

Tecnologia i innovació

Si parlem del Mobile com a marca, ens submergim en un univers de tecnologia, innovació i anticipació. El Mobile ja no és una fira on s’exposen nous productes, sinó un punt de trobada global on els líders de la indústria (recordem que, aquest any, més del 40% d’expositors ja no eren només de la indústria tecnològica) convergeixen per presentar les últimes tendències i descobriments en la tecnologia mòbil i la connectivitat.

El Mobile ha transcendit la seva funció inicial d’aparador de nous dispositius per convertir-se en una plataforma on es debaten i es presenten solucions per als reptes més urgents del nostre temps: des de la connectivitat 5G/6G fins a la internet de les coses, passant per la intel·ligència artificial i la seguretat cibernètica. És un lloc on es creen aliances estratègiques, es pacten acords comercials multimilionaris i es marquen les pautes del futur digital, que és alhora el futur mundial. És el lloc on es remenen totes cireres de la tecnologia.

Notícies relacionades

A més del seu perfil empresarial, el Mobile també és un espai d’inspiració i descobriment. És aquí on les idees es converteixen en realitat i on es potencien les col·laboracions entre sectors diversos. És una oportunitat única per a professionals i entusiastes de la tecnologia per connectar amb altres ments brillants, aprendre de les últimes investigacions i deixar-se sorprendre per la creativitat i la innovació. És també una experiència transformadora. És el lloc on es dibuixa el futur i on es planten les llavors dels grans canvis que modelaran la nostra societat en els pròxims anys. És per això que, quan pensem en el Mobile, veiem una marca com a símbol de progrés i possibilitats infinites.

El Mobile, com qualsevol marca d’èxit, no només es basa en atributs racionals (el que és i el que ofereix) com qualitat, innovació i productes espectaculars, sinó també en la capacitat de generar connexions emocionals profundes amb el seu públic, a través d’una identitat distintiva, una narrativa emocionant tant dins com fora i experiències úniques. ¡Llarga vida al Mobile a Barcelona.