Jesús Pellicer. SENSE INTERMEDIARIS
Verdures de proximitat

A la parada que té Jesús Pellicer al gran mercat de majoristes de Mercabarna llueixen unes boniques cols i uns esplèndids grapats de calçots, cultivats en la seva explotació del Papiol (Baix Llobregat). Pellicer és el president de l’Associació de Pagesos de Mercabarna, una organització que compta amb una vintena d’associats i que ven directament els seus productes de temporada i de proximitat dins de les instal·lacions del mercat de fruites més gran i verdures d’Europa. "El nostre model, el de la venda directa, funciona des de fa poc més d’un any, però en aquest temps ja ens hem adonat de la necessitat de crear una marca pròpia", explica. Amb aquesta marca, que esperen posar en marxa aquest any, prossegueix Pellicer, "la gent podrà identificar que, si compra algun dels productes de l’associació, està comprant producte de proximitat".
Una altra de les iniciatives que volen posar en marxa és "una planta per a la fabricació d’envasos de qualitat que estaria aquí, a Mercabarna". La idea és fer caixes de fusta que es posaran a disposició dels productors a preu de cost, en un projecte que ja compta amb el suport de la Fundació Daniel i Nina Carasso. "L’embalatge suposa un esforç important per als petits agricultors com nosaltres, però és un element clau en qualsevol estratègia comercial", reflexiona Pellicer, que comparteix les crítiques a la competència deslleial dels productes extracomunitaris que fan els pagesos de les tractorades. "Les regles del joc haurien de ser les mateixes per a tothom: no poden mirar d’ajudar països en desenvolupament fent que d’altres ens arruïnem", lamenta.
"Vivim en una societat que prefereix comprar a grans superfícies com Mercadona, perquè és més còmode i perquè tenen preus més competitius, però és important que almenys el client estigui informat i sàpiga què compra", indica l’horticultor. Ells, els productors que venen directament a Mercabarna, solen tenir com clients fruiteries i botigues de verdures de barri o cuiners de restaurants més o menys grans.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria