Pràctiques contra la competència

Multa de 1.800 milions a Apple per restringir ‘apps’ de música rivals

Brussel·les sanciona el gegant per abús de posició dominant contra firmes com Spotify 

Els usuaris no tenien accés a serveis més barats

Multa de 1.800 milions a Apple  per restringir ‘apps’ de música rivals

SILVIA MARTINEZ

2
Es llegeix en minuts
Silvia Martinez

La Comissió Europea va imposar ahir una multa de 1.800 milions d’euros a Apple per abusar de la seva posició dominant en el mercat de distribució d’aplicacions de música digital en detriment de rivals com Spotify. Segons Brussel·les, el gegant de la poma aplicava restriccions als desenvolupadors d’aplicacions que els impedien informar als usuaris del sistema iOS, d’iPhone i iPad, sobre serveis alternatius i més barats de subscripció musical disponibles fora de l’aplicació.

"Durant una dècada, Apple va abusar de la seva posició dominant en el mercat de la distribució d’aplicacions de streaming de música a través de l’App Store. Ho va fer impedint als desenvolupadors informar els consumidors sobre serveis de música alternatius i més barats disponibles fora de l’ecosistema d’Apple. Això és il·legal segons les normes antimonopoli de la UE, i hem multat Apple amb més de 1.800 milions d’euros", va anunciar ahir la vicepresidenta Margrethe Vestager.

El comportament d’Apple, que va durar gairebé 10 anys, podria haver portat molts usuaris d’iOS a pagar preus "significativament més alts" per subscripcions de streaming de música a causa de l’elevada comissió imposada per Apple als desenvolupadors, del 30%, i que es trasllada als consumidors en forma de preus de subscripció més alts. El resultat d’aquesta política, segons Vestager, és que "milions de consumidors europeus no han pogut triar lliurement on, com i a quin preu comprar subscripcions de música en streaming".

Notícies relacionades

Segons el parer de la Comissió Europea, les disposicions que aplicava la multinacional nord-americana han impedit informar els usuaris d’iPhone i iPad sobre els preus de les ofertes de subscripció disponibles a internet fora de l’aplicació. Tampoc podien informar els usuaris, dins de les seves aplicacions, de les diferències de preus entre les subscripcions venudes a través del mecanisme de compra In-app d’Apple i les subscripcions disponibles en altres llocs, ni incloure enllaços en les seves aplicacions per dirigir els usuaris d’iOS al lloc web del desenvolupador on s’ofereixen a la venda altres paquets de subscripció.

Segons va anunciar Vestager, Apple està obligada a eliminar les disposicions i abstenir-se d’aplicar pràctiques similars en el futur. "Apple haurà de permetre als desenvolupadors de música en streeming comunicar-se lliurement amb els seus propis usuaris, ja sigui dins de l’aplicació, per correu electrònic o per qualsevol altre mitjà de comunicació […]. Si Apple abusa de la seva posició dominant, detectarem aquest comportament il·legal, hi posarem fi i castigarem per això", va afegir.