Mercats
Puig creixun altre 19% i guanya 465 milions abans de sortir a borsa

Tercer any consecutiu de creixement a doble dígit per a Puig. El grup familiar de perfumeria, cosmètica i maquillatge, entre altres productes de moda i bellesa, va vendre per valor de 4.300 milions d’euros el 2023 i va guanyar, amb una activitat semblant, 465 milions d’euros. Són creixements del 19% i del 16%, respectivament, en relació amb els volums de l’any passat, un creixement que aquesta companyia qualifica d’"extraordinari" i que relaciona, en bona mesura, amb la seva estratègia de centrar-se en la marca pròpia d’alta gamma.
D’acord amb la nota enviada ahir, aquesta companyia, responsable de marques com Rabanne, Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier i Nina Ricci, i que ha aconseguit aquests últims anys el control de firmes com Charlotte Tilbury, Byredo, Loto del Sur, Kama Ayurveda o Dr. Barbara Sturm, continua obtenint gairebé tres quartes parts dels seus ingressos dels articles de fragàncies i moda. Destaca, en aquest sentit, que Rabanne ha suposat per si sola 1.000 milions d’euros de vendes netes, però que Jean Paul Gaultier ha sigut l’ensenya de més creixement. I, en general, que la quota de mercat de Puig en aquest segment creix fins a l’11% a escala mundial, cosa que implica que una de cada deu "fragàncies selectives" que es compren al món la subministra aquesta empresa amb seu a l’Hospitalet de Llobregat.
Notícies relacionadesOferta dermatològica
Un 17% de la facturació de la companyia correspon a la venda de maquillatge i la resta (un 10%) procedeix de la dermocosmètica. Amb tot, aquesta última és l’àrea que més creix respecte a l’any anterior, un impuls que el grup relaciona amb un dels productes de Charlotte Tilbury (la Magic Cream), amb l’oferta dermatològica de base científica d’Uriage i Apivita, i amb la incorporació al negoci de les marques Loto del Sur i Kama Ayurveda.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Atac al Memorial de l’Holocaust L’home que va apunyalar un turista espanyol a Berlín és un refugiat sirià de 19 anys
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya