Resultats del 2023
Mango duplica el benefici fins als 172 milions
La cadena dissenya un pla per arribar als 4.000 milions d’ingressos en dos anys
Tancament d’etapa amb magnificència i arrencada d’un nou pla estratègic amb idèntica ambició. La cadena de roba Mango ven i guanya més que mai i, davant aquest dolç moment, la companyia ha decidit posar en marxa un nou paquet d’actuacions que s’allargaran fins al 2026 i que suposaran, si tot va segons el previst, engrandir un altre 30% el seu negoci, obrir 500 noves botigues, contractar prop de 5.000 persones i duplicar els seus beneficis.
D’entrada, l’empresa propietat d’Isak Andic acaba el 2023 havent ingressat 3.100 milions amb les seves vendes, cosa que implica facturar un 15% més que l’any previ i superar la taxa de creixement mitjà del sector. Aquesta millora de les vendes, que tres dels principals directius de Mango van associar, ahir, amb un treball d’anys per millorar i diferenciar el producte i disposar-lo de forma més atractiva en el punt de venda, ha suposat duplicar els seus beneficis.
Per sobre del sector
Mango ha guanyat 172 milions d’euros amb l’exercici d’aquest any passat, un increment que també s’explica per haver ampliat els seus marges a l’elevar "la proposta de valor" amb "producte de més qualitat" i "millor servei als clients". "Podem dir sense cap lloc a dubtes que Mango creix per sobre del sector, que millora significativament la rendibilitat i que tenim una empresa financerament sanejada, sense deute net", va sintetitzar el conseller delegat de Mango i, des d’aquest any, amo d’un 5% de la companyia, Toni Ruiz.
Segons el presentat ahir, la immensa majoria són vendes que corresponen a peces de dona, que sumen el 81% del que ha facturat Mango el 2023. A continuació ve l’oferta per a home (un 10% de la seva facturació), i després, les línies Kids i Teen (8%). Més de tres quartes parts dels ingressos procedeixen de fora d’Espanya, tot i que aquest sigui el seu mercat més important, seguit de França, Alemanya, Turquia i els EUA.
Notícies relacionadesQuant al canal de venda, una altra de les fites és haver assolit els mil milions en transaccions fetes a través d’internet ("és un 33% de la facturació global, una de les taxes més altes del sector", va remarcar Ruiz), un llindar que perseguien des de fa dos anys. Malgrat això, la botiga física continua sent el format prioritari per a la cadena.
Tant és així que gran part del seu nou pla de creixement reposa en l’obertura de 500 botigues i la reforma de 150 establiments.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia