Inditex eleva el benefici el 30%, fins al rècord de 5.381 milions
El gegant tèxtil invertirà 3.600 milions a modernitzar botigues, el seu canal ‘online’ i en un macrocentre logístic per a Zara a Saragossa
Els pronòstics es van complir i Inditex va polvoritzar el seu propi rècord, al superar la barrera dels 5.000 milions d’euros de benefici. Els resultats del gegant tèxtil gallec en l’exercici del 2023 reflecteixen un benefici net de 5.381 milions d’euros, xifra que suposa un increment del 30,3% respecte a l’any precedent, de manera que la companyia marca un nou rècord històric. La firma que des del 2022 presideix la corunyesa Marta Ortega, filla del fundador, va tancar el passat exercici amb vendes per un import global de 35.947 milions d’euros, fet que representa un creixement del 10,4%. Així ho va comunicar a primera hora d’ahir la companyia, que elevarà el dividend un 28%, fins a 1,54 euros per acció.
"El 2023 ha sigut per a Inditex un any de resultats excel·lents. Gràcies al compromís, l’esforç i la dedicació dels nostres professionals hem sigut capaços d’aprofitar les diferents oportunitats que se’ns han plantejat per a tots els nostres formats comercials", resumia en roda de premsa Óscar García Maceiras, conseller delegat d’Inditex, després de conèixer-se el balanç de l’any passat. La multinacional va viure el 2023 un creixement "positiu, eficient, rendible i responsable", segons les seves paraules.
Les vendes de l’empresa fundada per Amancio Ortega van tenir el passat exercici una evolució "molt satisfactòria", com afirma la mateixa companyia, tant en botigues físiques com online, positiva en totes les àrees geogràfiques i en tots els formats de venda amb què opera la multinacional amb seu a Arteixo. "Les vendes han augmentat a doble dígit", confirmava el conseller delegat de la multinacional.
"L’acompliment d’Inditex el 2023 ha sigut excel·lent. Els nostres equips han sabut aprofitar les oportunitats per continuar creixent de forma rendible. Estem invertint per impulsar el creixement futur", va continuar explicant Maceiras.
Noves inversions
En aquest sentit, la cadena gallega propietària de marques com Zara, Bershka, Stradivarius, Lefties o Oysho preveu invertir aquest any 1.800 milions d’euros a "continuar millorant l’experiència del client en botiga física i online", a millorar, també, les seves plataformes, i a "continuar mantenint aquesta integració" entre el punt de venda físic i internet. A aquest paquet s’hi sumaran 1.800 milions d’euros més, entre aquest any i el següent, en un pla d’expansió logístic l’epicentre del que és una nova nau logística per a Zara a Saragossa.
Notícies relacionadesAquesta inversió, que suma en total 3.600 milions d’euros entre el 2024 i el 2025, "es correspon amb haver continuat identificant oportunitats fortes de creixement que creiem que apliquen a tots els nostres formats comercials i a tots els nostres mercats", va assenyalar Maceiras.
El primer paquet, els 1.800 milions d’euros d’inversió ordinària, es destinarà a continuar transformant el seu parc de botigues i la seva proposta online, un canal a través del qual han transaccionat aquest any 9.000 milions d’euros (+16%). "Des de fa algun temps que estem abordant un programa d’optimització i millora de la nostra presència comercial a través de diferents botigues", va voler precisar Maceiras, en relació amb un conjunt d’establiments, que si bé disminueix un 2% en un any d’altra banda guanya un 4% de superfície comercial, senyal que s’està optant per locals més grans.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia