El BBVA millora la previsió d’alça del PIB català
Catalunya creixerà el 2,1% aquest any, segons l’entitat, per les exportacions i el turisme

El vent bufa a favor. Catalunya creixerà aquest any set dècimes més del previst fa unes setmanes, fins al 2,1% aquest any, com la mitjana nacional, segons les previsions de BBVA Research. L’alça serà de set dècimes o més també a les Canàries, les Balears, la Comunitat de Madrid i la Comunitat Valenciana.
La revisió és generalitzada i positiva per a totes les comunitats autònomes. A aquest avanç més gran hi contribueixen uns tipus d’interès inferiors al que es va anticipar fa tres mesos i una política fiscal una mica més expansiva. Un dels factors diferencials són les exportacions i el turisme. Com a conseqüència, les revisions són més grans a les autonomies més turístiques, que seguiran liderant el creixement aquest 2024, en línia amb el que va passar l’any anterior.
Notícies relacionadesPer al 2025, s’espera que l’activitat es redueixi respecte al que es va anticipar fa un trimestre, en línia amb un creixement més baix a Europa i una política fiscal més restrictiva. Com a conseqüència, la previsió d’augment del PIB d’Espanya se situa en el 2,0%, davant el 2,5% estimat anteriorment.
D’altra banda, l’economia catalana es va accelerar fins al 2,8% de creixement el quart trimestre del 2023, una dècima més que en el període juliol-setembre, de manera que va tancar amb un avanç del 2,6% en el conjunt de l’exercici, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). El valor del PIB es va situar en 292.474 milions. L’Idescat destaca que aquest creixement de l’economia catalana també està per sobre del registrat a la UE, que és de 0,4%. La demanda interna va augmentar l’1,4%, per sota del 2,5% de l’any anterior, gràcies al consum de les llars (1,9%) i de les administracions públiques (2,3%), mentre que la inversió va caure un 0,7%.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»