La DO Cava salva l’any i ven l’1% més, tot i caure la demanda internacional

anotacin-2019-12-02-174519

anotacin-2019-12-02-174519

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

A les portes de Nadal i amb dades només fins al setembre, la denominació d’origen (DO) Cava augurava unes dades de tancament del 2023 que reflectirien un any difícil. Tres mesos més tard, amb el dibuix complet ja a la seva disposició, poden confirmar que ho ha sigut. Les companyies que operen sota el paraigua d’aquesta etiqueta (Codorniu, Freixenet, Juvé & Camps…) han venut, en conjunt, pràcticament el mateix nombre d’ampolles que l’any anterior, una quantitat que fins i tot cau lleugerament a escala internacional. "El nostre nord és l’avaluació", va receptar ahir el president del Consell Regulador del Cava, Javier Pagés, que veu clar que el volum de vendes no pot créixer gaire més en el futur i que toca redoblar esforços per revaloritzar el sector i que el que sí que creixi sigui la facturació.

Un 8% més d’ingressos

Notícies relacionades

El balanç de final d’any ja va una mica en aquesta línia. Malgrat vendre només un 1% més respecte a l’exercici previ (252 milions d’ampolles), la DO cava va ingressar un 8% més per aquesta activitat (2.200 milions d’euros). Això es deu a l’increment de preus associat a la inflació generalitzada, al fet que la sequera ha reduït considerablement la quantitat de producte disponible –l’última collita va ser gairebé un 40% inferior a Catalunya en comparació amb el 2021, l’última sense efectes adversos del canvi climàtic– i al fet que els cellers estan treballant en fer producte "d’un nivell més alt i més exquisit", que és el gran objectiu d’aquest consell regulador.

És en bona mesura per això que Pagés va valorar positivament el comportament de les companyies que representa el 2023. "Tornem a arribar a una xifra rècord després de diversos anys consecutius, això és una cosa molt significativa i positiva", va resumir aquest empresari, que va destacar el valor de vendre un 1% més d’ampolles en un context marcat per una desacceleració generalitzada de l’economia a escala mundial.