Alimentaria tanca l’edició del 2024 amb quasi 108.000 visitants

Objectiu complert: la fira Alimentaria de Barcelona va tancar ahir l’edició del 2024 amb un registre de gairebé 108.000 visitants (més que el Mobile World Congress del febrer passat), després de quatre dies d’activitat trepidant, 3.200 empreses expositores, de les quals una quarta part han sigut estrangeres, i unes 13.000 trobades de negocis i contactes entre professionals.
L’impacte econòmic podria rondar els 200 milions d’euros, segons les estimacions de l’organització, que encara no ha tancat del tot els números. Part de l’èxit del saló, que ha ocupat set pavellons del recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona, l’ha propiciat la fusió amb la fira Hostelco, dedicada a l’equipament i els serveis auxiliars a l’hostaleria i la restauració.
Notícies relacionades"Ha sigut un rotund èxit d’internacionalització i mostra el gran poder de convocatòria d’una fira que ha reunit els principals agents del sector i compradors de països estratègics per a l’exportació de la indústria alimentària", va destacar el director general d’Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls. El saló, va afegir, "es consolida així com una de les principals trobades de negocis internacionals del sector".
Més enllà dels números, i dels 42 quilòmetres de moqueta que es van desplegar al recinte firal (com deien alguns, donarien per córrer una marató), les sensacions d’expositors i organitzadors són més que positives. El sector està en un bon moment, malgrat la inflació i les exigències que imposa l’obligació de ser més sostenibles ambientalment, i això s’ha notat als estands. Alguns han triomfat de manera inesperada: només calia veure com sortia el públic cada tarda, carregat amb bosses de caldo Aneto (de les quals es van repartir unes 50.000 unitats, segons fonts del mateix estand), de paquets amb les noves galetes de ColaCao o menjant amb fruïció snacks de Churruca i Frit Ravich, entre d’altres.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria