Presentació de resultats

Tous tanca la seva conversió amb un 72% més de beneficis

La cadena joiera, que ha guanyat 50 milions d’euros el 2023, posa en marxa un nou pla estratègic a deu anys

La marca «aposta per un creixement qualitatiu, sa, estratègic i sostenible»

Tous tanca la seva conversió amb un 72% més de beneficis

PAULA CLEMENTE

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El que va començar el 2019 com una manera de transformar radicalment la marca i que la pandèmia va convertir en una tasca pràcticament obligatòria, va acabar ahir formalment amb la posada en marxa oficial d’un nou pla estratègic que ha de portar la companyia al següent nivell. I el balanç –explicat per part del conseller delegat de l’empresa– no podria ser millor. Tous està "comercialment bé, financerament fort i moralment molt bé", va resumir Carlos Soler-Duffo en una presentació de resultats que atribueix a la cadena joiera 477 milions d’euros en vendes l’any passat i 50 milions d’euros de guanys.

El primer objectiu suposa incrementar en un 6% les xifres del 2022, però millorar en un 21% el volum de negoci de fa cinc anys, quan es va posar a rodar aquest nou pla que ha transformat imatge i producte. El segon, portar els beneficis un 40% més enllà d’on eren fa just un any i fer créixer més d’un 70% els números previs a la covid.

Millora en l’eficiència

"Tenim una rendibilitat molt sana, hem aconseguit un any que, en l’aspecte financer, tanca un capítol molt important, i és una conclusió fantàstica", va valorar el directiu, que va negar que aquest creixement en guanys s’expliqui per haver incrementat el marge de beneficis que la companyia treu de cada venda (és a dir, per haver encarit el producte més del que han pujat els costos, per exemple), sinó per haver millorat l’eficiència de les estructures.

Pel que fa al creixement en vendes, Soler-Duffo el va atribuir a una base de clients que va en augment, ja que el ventall de productes inclou cada vegada més rang d’oferta i propostes de més valor. "Veiem certa gana i no preocupació", va confessar el conseller delegat de Tous, posant com a exemple una nova col·lecció pensada en clau d’exclusivitat i que s’ha posicionat de seguida com a top vendes. "Malgrat que les xifres són confuses a escala macro i que veiem un comerç no tan alegre com en altres èpoques, el mercat de treball està bé i veiem persones que no et demanen anar cap avall, sinó més aviat enriquir l’oferta", va apuntar.

De fet, tal com va destacar el directiu de l’empresa, fa temps que l’estratègia de creixement de Tous està més centrada en això que en l’obertura de noves botigues (en tenen 636, fins i tot algunes menys que abans) o en l’expansió a nous mercats. De moment, el nou pla estratègic presentat oficialment també comenca amb la mateixa visió, tot i que ja dona per fet un creixement més exponencial a partir del 2027 o el 2028.

Expansió

Notícies relacionades

"Tous aposta clarament per un creixement qualitatiu, sa, estratègic, sostenible i diferenciador, no per qualsevol creixement", va contextualitzar Soler-Duffo, en relació amb una estratègia que va anomenar GEM (growth, elevation, mindset) i que s’ha d’allargar 10 anys. D’entrada, la idea és insistir en el creixement en els mercats en els quals més còmodament opera actualment la companyia: Espanya, Mèxic, els Estats Units, Puerto Rico, Portugal, Polònia, Colòmbia, Xile, l’Aràbia Saudita…

No obstant, en una segona fase que s’hauria de començar a dissenyar el 2026 es plantejarà l’expansió pels Estats Units i l’arribada a nous països de cara al 2027 i el 2028. Entre aquests figura la Xina, on acaben de reprendre converses per estudiar el mercat.