Infraestructures

Els ports catalans s’alien per descarbonitzar el transport

Imagen del Puerto de Barcelona.

Imagen del Puerto de Barcelona. / Álvaro Monge

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Descarbonitzar el transport de mercaderies és l’objectiu principal de l’acabada de crear Taula de coordinació dels ports de Catalunya. Hi formen part tant les infraestructures que depenen del Govern, els 45 ports que es reparteixen de Portbou (Alt Empordà) a les Cases d’Alcanar (Montsià), com els dos de competència estatal, Barcelona i Tarragona.

"Tots compartim reptes ambientals i econòmics", va assegurar la consellera de Territori, Ester Capella, que va presidir ahir la constitució del nou òrgan, que ha de servir per establir col·laboracions i projectes comuns. És la primera vegada que es formalitza un espai de coordinació d’aquest tipus entre totes les infraestructures portuàries del país, va remarcar, acompanyada pels presidents de les autoritats portuàries de Barcelona, Lluís Salvadó, i Tarragona, Saül Garreta.

Corredor mediterrani

Notícies relacionades

La responsable del Govern va destacar que la seva intenció és treballar "per obtenir millors prestacions i connectar-nos millor amb el corredor mediterrani", cosa que es farà gràcies a l’impuls de les terminals intermodals, ja que "cal mirar tota la cadena logística per millorar la competitivitat". "El transport ferroviari i el marítim són dos dels més nets, per tant hem d’aplicar-nos en una cosa tan fàcil i complicada com aconseguir augmentar la intermodalitat entre tots dos", va descriure gràficament Salvadó, que va recordar que tenen identificats els colls d’ampolla del corredor mediterrani on és necessari invertir per millorar la infraestructura.

Garreta també es va afegir a la petició perquè s’inverteixi en el corredor de l’Ebre: "És un mandat d’Europa que ens descarbonitzem", va insistir. La Taula es reunirà semestralment i estarà formada per la Generalitat, a través de les empreses públiques Ports de la Generalitat i CIMALSA, el Port de Barcelona i el Port de Tarragona.