Ametller eleva la seva facturació fins als 550 milions el 2023, un 20% més

La cadena ja controla un 3,5% del mercat de la distribució alimentària a Catalunya

Ametller eleva la seva facturació fins als 550 milions el 2023, un 20% més

Paula Clemente

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Van començar l’any 2023 pendents de com respondria el consumidor a una crisi inflacionista que ja es divisava especialment crua en el terreny de l’alimentació, i convençuts –especialment el seu cofundador i conseller delegat, Josep Ametller– que, passés el que passés, no s’havia de canviar el model. "Preferia assumir la pèrdua de vendes que canviar el model", va recordar ahir l’empresari. L’aposta va fer efecte i Ametller Origen va acabar el 2023 amb més vendes i, consegüentment, un volum de negoci que és un 20% més alt al de l’any anterior i supera els 550 milions d’euros.

En aquest sentit, l’amo dels establiments va reconèixer que els preus han pujat per pal·liar l’increment dels costos, i també, que cap la possibilitat que el consumidor estigui anant més assíduament a la botiga per intentar fer cistelles més ajustades al que realment necessita, però que, independentment d’això, aquest creixement també es deu al pes que està guanyant la marca.

Ametller Origen ha passat de tenir una quota de mercat inferior al 3% a controlar un 3,5% de la despesa del consumidor català en empreses de distribució alimentària, un percentatge que es dispara fins al 10% en la categoria de plats precuinats i fins a l’11% i el 14%, respectivament, en el cas de la fruita i la verdura. "Això reafirma la nostra aposta pel producte fresc i ens permet tenir una base de més d’un milió de clients, dels quals més de mig milió repeteixen i compren mínim una vegada al mes a casa nostra", va assegurar Ametller.

Notícies relacionades

També va influir que la companyia ha obert 11 noves botigues i n’ha reformat una dotzena més amb l’objectiu que responguin a la seva voluntat de tenir cada vegada locals més grans. En total, Ametller té ja 138 establiments repartits pel territori, tot i que especialment concentrats (el 65%) a Barcelona i la seva àrea metropolitana. "Hem connectat molt amb el client urbà", va dir el conseller delegat de la cadena, que, de fet, va obrir l’any passat la seva primera botiga a la província de Lleida i la va localitzar, precisament, a la seva capital.

Per a aquest any 2024, la companyia alimentària s’ha proposat obrir una altra desena de locals, cosa que esperen que acabi incrementant un altre 20% els seus ingressos, així com també un 11% la seva plantilla. Ametller compta actualment amb un múscul laboral de 3.800 treballadors.