Canvi en el parquet

Puig sortirà a borsa el 3 de maig amb un valor de fins a 13.900 milions

El rang indicatiu de preus de les accions per a inversors qualificats se situa entre 22 i 24,50 euros 

L’operació suposarà col·locar entorn del 21% del capital de la multinacional

Puig sortirà a borsa el 3 de maig amb un valor de fins a 13.900 milions

Agustí Sala

4
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Puig sortirà a borsa el 3 de maig vinent amb un valor de fins a 13.900 milions d’euros. La matriu del grup, Puig Brands, ha aprovat i publicat el seu fullet informatiu en el context de l’oferta pública de les seves accions classe B dirigida a inversors qualificats i que suposarà col·locar fins al 21% del capital d’aquesta multinacional familiar de fragàncies, cosmètica i moda. Les quatre branques de la família fundadora retindran, en funció del preu final, entre el 90,9% i el 91,8% dels drets de vot una vegada conclogui el procés; però no tindran més d’un 68% de totes les accions en el seu historial. Això es deu a la diferència de drets de vot entre els títols que es col·locaran als inversors qualificats i els que vendrà la matriu del grup.

Amb aquesta operació mitjançant dos tipus d’accions, Puig reté la majoria del capital i evita una oferta pública d’adquisició (opa) o assalt per part de competidors gegants com les franceses Louis Vuitton Moet Henney (LVMH) amb marques com Christian Dior, Guerlain, Givenchy, TAG Heuer, Hublot i Bulgari, entre d’altres, amb un valor en borsa superior als 400.000 milions d’euros; o L’Oréal (amb marques com Garnier i Maybelline), amb més de 200.000 milions; així com el suís Richemont (amb marques com Cartier, Montblanc, Dunhill, Van Cleef & Arpels o Piaget, entre d’altres) amb uns 70.000 milions. Altres grups del sector en àmbit internacional tenen un preu similar al que pot assolir Puig, com és el cas de Coty Astor (amb llicències de les marques Chloé, Gucci, Burberry, Hugo Boss o Tiffany & Co), amb una capitalització d’uns 10.000 milions.

La societat presidida per Marc Puig té la intenció de sol·licitar l’admissió a cotització de les accions en les borses de valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València i la seva negociació a través del Sistema d’Interconnexió Borsari (Mercat Continu), tal com va informar el 8 d’abril passat. En aquest procés en camí del parquet, la companyia ha anunciat que el rang indicatiu no vinculant de preus a què s’ofereixen les accions en l’oferta se situa entre 22 i 24,50 euros per títol.

Preu final de la venda

Assumint que les de classe A (que tenen més drets polítics i que vendrà la propietat del grup) tenen el mateix preu que les B, la societat arribarà a una capitalització borsària d’entre 12.700 milions i 13.900 milions d’euros. El preu final de l’oferta es determinarà una vegada finalitzat el procés de llibre d’ordres (book-building), que començarà avui i acabarà el dia 30 amb l’objectiu d’estrenar-se al parquet el dia 3 de maig.

La mida de l’oferta és de fins a 3.000 milions d’euros, cosa que suposa fins al 21% del capital total de la firma. La societat ofereix un nombre d’accions (accions d’oferta primària), de categoria B, amb un dret de vot, per obtenir uns ingressos bruts d’aproximadament 1.250 milions d’euros. Partint del rang de preus d’oferta, el nombre d’accions d’oferta primària estarà comprès entre 51.020.408 i 56.818.181.

Per la seva banda, l’accionista majoritari de la societat, Puig SL, controlat per Exea, en la qual participen les quatre branques de la família, ofereix un nombre d’accions A, amb cinc drets de vot per títol (accions d’oferta secundària) per obtenir uns ingressos bruts d’aproximadament 1.360 milions d’euros. Partint del rang de preus d’oferta, el nombre d’accions d’oferta secundària serà entre 55.510.204 i 61.818.181.

La companyia destaca que amb el seu desembarcament a la borsa, les estructures corporatives i de capital de Puig "s’alinearan millor amb les de les millors empreses familiars del sector de la bellesa d’alta gamma en àmbit mundial". Puig concedirà a Goldman Sachs Bank Europe SE una opció de compra d’accions de sobreadjudicació (l’opció de sobreadjudicació) d’aproximadament fins al 15% de la mida de l’oferta base per un import màxim de 390 milions d’euros.

El grup utilitzarà els fons captats en l’operació "per a finalitats corporatives generals, com el refinançament de les adquisicions addicionals de Byredo i Charlotte Tilbury i el finançament de qualsevol inversió estratègica futura i despeses de capital".

Notícies relacionades

Puig, fundada el 1914, té la seva seu a l’Hospitalet de Llobregat, on compta amb dos edificis corporatius –un d’ells inaugurat recentment–, opera a 32 països amb 17 marques, entre les quals destaquen, en termes d’ingressos, Rabanne, Charlotte Tilbury i Carolina Herrera.

L’evolució del grup familiar català ha sigut imparable, amb el parèntesi de la pandèmia, que va provocar les primeres pèrdues de la història. La companyia va tancar el seu últim exercici fora del mercat de renda variable, el del 2023, amb unes vendes per valor de 4.300 milions d’euros i un benefici net de 465 milions d’euros, cosa que va suposar creixements del 19% i del 16%, respectivament, en relació amb els volums de l’any passat.