Nou pla estratègic
Victoria Beckham dissenya amb Mango
La cadena de moda vendrà una col·lecció en aliança amb la dissenyadora britànica, amb qui es proposa créixer al Regne Unit i als EUA.

Després d’un altre any de rècords i objectius més que assolits, el conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, va anunciar fa unes setmanes que posava en marxa un nou pla estratègic les línies mestres del qual eren elevar el valor de la marca, obrir més botigues, fer encara més rendible el negoci duplicant els seus beneficis i engrandir la plantilla. Un mes després de fer pública aquesta meta, l’empresa cofundada i presidida per Isak Andic activa la primera gran palanca que repercutirà en alguns d’aquests objectius: una col·lecció amb Victoria Beckham que hauria de redundar, si tot va segons el previst, en aquesta intenció de millorar producte i disseny per incrementar el caixet de marca, i que a més donarà moltes més ales a la companyia al Regne Unit i els Estats Units.
Així ho confessa el director de producte i sostenibilitat de Mango i màxim responsable de les divisions Woman, Kids, Teen i Home, Luis Casacuberta, en una conversa amb EL PERIÓDICO dies abans d’aquest 23 d’abril que marca l’arribada de la col·lecció a les botigues. "Dins d’aquest pilar [del pla estratègic] que és la construcció de marca, pensem que Victoria Beckham era un fit fantàstic per a Mango", apunta el directiu, que emmarca l’acord dins d’una dinàmica empresarial en la qual ja són habituals les aliances d’aquest estil. N’hi ha hagut amb Claudia Schiffer, Kate Moss o Penélope Cruz i, més recentment, amb les influencers internacionals Camile Charrière i Pernille Teisbaek.
"Mercats estratègics"
En el cas concret de la dissenyadora i ex Spice Girl britànica, la clau –diu Casacuberta– és la quantitat de valors que comparteixen ("aspiracionalitat, producte de moda, caràcter femení, sastreria…", enumera), però també les portes que saben que els pot obrir el seu nom.
"És un personatge altament reconegut en mercats que per a nosaltres són estratègics, com els Estats Units i el Regne Unit, a més de ser coneguda arreu del món", reflexiona el directiu. "Pensem que amb aquesta col·laboració podem treballar molt a créixer, a donar a conèixer més, si es pot, la marca i palanquejar-la en aquests atributs estratègics que són elevate, aspiracionalitat, estil propi, qualitat…", apunta Casacuberta.
En l’aspecte pràctic, es tracta d’una col·lecció de gairebé 40 peces i 15 accessoris, que tindrà una "presència rellevant" a les botigues de 26 països i que estarà disponible en els 90 mercats als quals arriben a través de la venda online.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick s’indigna amb LaLiga