Préstecs
El Banc d’Espanya envia un missatge als que no poden pagar la hipoteca
Salvavides per als que no arriben a final de mes

El Codi de Bones Pràctiques (CBP), a què s’han acollit voluntàriament moltes de les entitats bancàries, pot ser un salvavides per als hipotecats que, de manera circumstancial, tenen dificultats per fer front als pagaments mensuals del seu préstec, segons recorda el Banc d’Espanya.
Aquest recurs va ser creat per la màxima entitat bancària del país per protegir els hipotecats al llarg de la durada d’una hipoteca, temps durant el qual les seves circumstàncies econòmiques poden variar substancialment, i contempla una sèrie de mesures que els bancs hauran d’oferir a qui la hipoteca ofegui: una reestructuració del deute o bé oferir al deutor una quitança de forma voluntària. En cas que el banc no presenti cap d’aquestes alternatives, l’hipotecat podrà demanar una dació en pagament per resoldre el que deu.
Notícies relacionadesUn hipotecat, després de comprovar que l’entitat financera amb qui té contractat el préstec a la llista oficial de la web del Banc d’Espanya, haurà de complir els següents requisits per beneficiar-se d’aquesta mesura d’alleujament: que la garantia del préstec hipotecari sigui la vivenda habitual del deutor, que el preu de la vivenda hipotecada sigui menor de 300.000 euros, que no superi l’anomenat llindar d’exclusió.
El Codi de Bones Pràctiques afecta préstecs hipotecaris anteriors al 31 de desembre del 2022 i es podrà sol·licitar fins al 31 de desembre del 2024.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa
- ‘Tot el camp és un clam...’