Enfocament estratègic. Promoció de les marques
El grup va invertir 1.300 milions en publicitat, el 31% dels ingressos
Aigua, alcohol i fragàncies naturals. ¿Quant val la recepta de l’èxit d’un perfum? ¿Quant val la marca d’una fragància? A jutjar per les expectatives de la sortida a la borsa de Puig, molt. Amb una valoració estimada de 13.900 milions d’euros, el primer debut en els mercats en els últims 10 anys demostra la fortalesa de la indústria de la bellesa. La companyia salta avui a la borsa a 24,5 euros per títol, el preu més alt de la forquilla, que està valorada en 13.900 milions.
D’això presumeix la firma al fullet de sortida a cotitzar, on es compara amb altres gegants del sector, com L’Oréal i Estée Lauder. Puig treu pit, sobretot, de la venda de perfums sobre els competidors. Les fragàncies suposen set de cada 10 euros (72%) de la facturació de la companyia, gràcies a marques com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. Segons el fullet de sortida a la borsa, el 2023, Puig va invertir 1.338 milions en publicitat i promoció,el 31,1% dels ingressos nets, unes despeses que han anat in crescendo en els últims exercicis a un ritme de gairebé 200 milions per any.
- La presa espanyola més jove a l’estranger La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- A Sant Adrià de Besòs De fabricar energia a fabricar cultura
- Barcelona ofereix 370.000 places a nens i adolescents per activitats durant l’estiu
- El final de la ronda catalana Un Roglic colossal venç Ayuso i s’emporta la Volta
- Conclave a Sevilla Feijóo descarta la «drecera» de la moció de censura amb Junts i aclama el PP contra la «república bananera» de Sánchez
- Entrevista Paula Ramos, escriptora: «El temps no sorgeix del no-res. És qüestió d’organització, però també de sacrifici»
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades