Aparador mundial. Model de 7,20 metres d’eslora

La catalana De Antonio Yachts servirà un vaixell elèctric a la cita esportiva

El barco eléctrico de De Antonio Yachts, el E23, que proveerá a la organización de la Copa América de vela, atraca en Marina Vela, donde tiene la sede de la empresa.

El barco eléctrico de De Antonio Yachts, el E23, que proveerá a la organización de la Copa América de vela, atraca en Marina Vela, donde tiene la sede de la empresa. / Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un dels valors més buscats per la Copa Amèrica de vela és la sostenibilitat. Per això els organitzadors han impulsat mesures d’estalvi d’aigua en les bases dels sis equips al Port de Barcelona, col·locació de panells solars o ús d’embarcacions de zero emissions. Durant la competició, que arrenca a finals d’agost a Barcelona, els països estaran obligats a utilitzar un vaixell d’acompanyament d’hidrogen verd com el Chase Zero de America’s Cup Event (ACE). A més, la propulsió elèctrica també estarà present en la cita esportiva i tecnològica.

Arribarà de la mà d’una empresa catalana, De Antonio Yachts. Instal·lats a Marina Vela, la firma va néixer fa 12 anys a Barcelona, explica un dels seus socis fundadors, Marc de Antonio. "El primer any en vam construir una unitat, el segon any tres i aquest 2024 en farem 175", descriu. No obstant, el gran salt ha sigut la construcció de l’E23, el seu primer vaixell 100% elèctric, perquè a més serà l’oficial de la Copa Amèrica de vela, de manera que l’aparador mundial serà enorme.

Notícies relacionades

Gràcies a aquesta projecció per la cita esportiva i tecnològica d’aquest estiu a Barcelona, on es preveu que fins a 1.500 milions de teleespectadors segueixin les regates, la companyia aspira a popularitzar un model que té 7,20 metres d’eslora. Volen que es converteixi en el primer vaixell elèctric de producció en sèrie, amb grans prestacions i a un preu molt competitiu (ronda els 125.000 euros), expliquen.

Per a això, prossegueix Marc de Antonio, compten amb dues drassanes a Polònia i una altra a Almeria i calculen que podran fer 100 unitats a l’any. Saben que la propulsió elèctrica al mar no pararà de créixer. "Hi ha països on es plantegen prohibir-la navegació de combustió per raons ambientals, així que el sector no deixarà de créixer", vaticina.