Requisits antimonopoli
Brussel·les exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals
La web és designada guardià d’accés i haurà d’oferir més opcions als usuaris

Captura de la web de Booking.com
La plataforma de viatges Booking, com a guardià d’un servei d’intermediació en línia, també haurà de complir amb els estrictes requisits antimonopoli de la llei de mercats digitals (DMA, en les seves sigles en anglès). Després d’analitzar l’autoavaluació de la companyia, que constata que compleix els llindars fixats, la Comissió Europea ha determinat que aquest servei constitueix una porta d’enllaç important entre empreses i consumidors.
"Després de la nostra decisió, Booking.com s’uneix a la llista de serveis de plataforma que hauran de complir amb les regles de llei de serveis digitals", va celebrar ahir la vicepresidenta executiva de la comissió, Margrethe Vestager, que va destacar que els turistes podran començar a beneficiar-se de més opcions mentre que els hotels tindran més oportunitats de negoci. "Booking és un actor important en l’ecosistema turístic europeu i ara també és un guardià designat. Treballarem per assegurar-nos que compleixi plenament amb les obligacions de la llei de mercats digitals en un termini de 6 mesos", va afegir el comissari de mercat interior, Thierry Breton.
Notícies relacionadesL’empresa té ara sis mesos de termini per complir les obligacions de la llei, oferir més opcions i llibertat als usuaris finals i un accés just dels usuaris comercials. D’aquí a mig any la plataforma haurà de presentar un informe de compliment detallat en el qual especifiqui com compleix cada una de les obligacions de la llei. Algunes d’aquestes obligacions, no obstant, hauran de començar a aplicar-se amb efecte immediat. És el cas de l’obligació d’informar la Comissió de qualsevol concentració prevista en el sector digital.
"Fa temps que treballem amb la Comissió Europea per anticipar-nos a la decisió d’avui", afirmen des de l’empresa.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear